شناسهٔ خبر: 8302 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری همایش «تفکر اجتماعی و جامعه در خاورمیانه و شمال آفریقا»

سومین «همایش بین‌المللی تفکر اجتماعی و جامعه در خاورمیانه و شمال آفریقا» 20 و 21 آذرماه، با هدف تلاش برای شکل‌گیری مفاهیم و نظریه‌های ناظر به مسائل اجتماعی خاص جهان اسلام برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ سومین همایش بین‌المللی «تفکر اجتماعی و جامعه در خاورمیانه و شمال آفریقا»  ۲۰ و ۲۱ آذرماه، همزمان با هفته بزرگداشت پژوهش و پژوهشگری، در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، گسترش روابط و همکاری‌های علمی منطقه‌ای و بین‌المللی علوم اجتماعی ایران در راستای ایجاد جریان‌های فکری فعال برای جلب توجه عالمان علوم انسانی و اجتماعی به سمت ظرفیت‌های فرهنگی و اندیشه‌ای در حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی، تلاش برای شکل‌گیری مفاهیم و نظریه‌های ناظر به مسائل اجتماعی خاص جهان اسلام و زمینه‌­سازی برای ایجاد انجمن‌های منطقه‌ای علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش اعلام شده‌اند.

انجمن جامعه‌شناسی ایران و پژهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با حمایت انجمن بین­‌المللی جامعه‌شناسی این همایش را برگزار می‌کنند.

یادآور می‌شود، نخستین همایش بین‌المللی تفکر اجتماعی و جامعه در خاورمیانه و شمال آفریقا خرداد ۱۳۹۰ در تهران و دومین همایش در تیرماه ۱۳۹۱ در استانبول برگزار شد.

پیش از این قرار بود که سومین همایش در خردادماه امسال در دبی برگزار شود که با وجود برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، حدود یک ماه مانده به زمان برگزاری از طرف میزبان لغو شد. برای جلوگیری از انقطاع در برگزاری سالانه همایش، بنا شد سومین همایش با همکاری پژوهشگاه علوم­‌انسانی و مطالعات فرهنگی و انجمن جامعه‌شناسی ایران در تهران برگزار شود.

بر اساس گزارش اعلام شده، با توجه به محدودیت زمانی‌ای که در برگزاری این همایش در تهران وجود داشته است، جمعاً ۱۲۷ چکیده مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که از این تعداد ۲۲ مقاله از پژوهشگران خارجی و ۱۰۵ مقاله از پژوهشگران داخلی بوده و همگی در کتاب چکیده مقالات به چاپ رسیده‌اند، اما در زمان همایش تنها برخی از این مقالات ارائه خواهد شد و برخی مقاله‌های منتخب نیز در یکی از مجله‌های انجمن جامعه‌شناسی ایران و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر خواهند شد.

نظر شما