شناسهٔ خبر: 8305 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آسیب‌شناسی فقه پژوهی در تأمین اجتماعی

نشست آسیب‌شناسی فقه پژوهی در تأمین اجتماعی با هدف تبیین موضوع و ماهیت تأمین اجتماعی جدید و اشکالات آن برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خبرگزاری شبستان؛ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نشست علمی "آسیب شناسی فقه پژوهی در تأمین اجتماعی" را پنجشنبه، ۲۱ آذر برگزار می کند.
بنابر اعلان گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، هدف از برگزاری این نشست علمی، تبیین موضوع و ماهیت تأمین اجتماعی جدید و اشکالات آن است تا تمایزات بیمه‌های اجتماعی با بیمه‌های تجاری را آشکار کرده و با بازگویی اهم مسائل و چالش های فقهی تأمین اجتماعی، ضرورت ورود جدی‌تر فقه به این عرصه را تبیین کند.
در این نشست این فرضیه دنبال می شود که ادبیات موجود فقهی به ویژه در فقه امامیه به دلیل عدم شناخت صحیح از ماهیت تأمین اجتماعی جدید و یکسان انگاری بیمه‌های اجتماعی با بیمه‌های تجاری، با نوعی تقلیل نگری در شأن ومنزلت این مسئله مواجه است.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، تبیین ماهیت طرح های بیمه ای تأمین اجتماعی، مقایسه بیمه های تجاری و اجتماعی از دیدگاه فقه شیعه و سنی، کاستی های فقه پژوهی درتأمین اجتماعی و بایسته های فقه پژوهی در تأمین اجتماعی به عنوان محورهای این جلسه علمی است که توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیّدرضا حسینی استادیار گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می شود.
شایان ذکر است، حجت الاسلام و المسلمین حسن­آقا نظری، استاد گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان ناقد در نشست یاد شده که پنجشنبه، ۲۱ آذر از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ در سالن اجتماعات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می شود؛ حضور دارد.

نظر شما