شناسهٔ خبر: 8351 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تأکید بر گسترش فعالیت‌های بین‌المللی اتحادیه جهانی ناشران مسلمان

در جلسه شواری سياستگزاری اتحادیه جهانی ناشران مسلمان بر گسترش فعالیت‌های بین‌المللی این اتحادیه تأکید شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از دبیرخانه اتحادیه جهانی ناشران مسلمان؛ این جلسه با حضور دکتر علي اكبر ولايتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بين‌الملل، آيت الله محمد علی تسخيری مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، دکتر سيدمحمد حسينی استاد دانشگاه، دکتر محمد باقر خرمشاد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دکتر سید مهدی مصطفوی قائم مقام معاونت بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، دکتر ارسلان قربانی معاون وزیر و رئیس مرکز همکاریهای علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر مرتضی دامن پاک معاون پژوهشی و آموزشی وزارت امور خارجه به عنوان نماینده وزیر امورخارجه، دکتر محمد علي فتح الهي رئیس پژوهشکده علوم سیاسی موسسه مطالعات فرهنگی و علوم انسانی و دکتر علي زارعي نجفدري دبیر کل اتحادیه جهانی ناشران مسلمان برگزار شد. 
در ابتدای جلسه دکتر علی زارعی نجفدری دبیرکل اتحادیه جهانی ناشران مسلمان با ارائه گزارشی به تشریح اقدامات و برنامه‌های اتحادیه پرداخت. 
وی با تشریح دستاوردهای سفر اخیر خود به سنگال، گفت: در این سفر علاوه بر دیدار با رئیس‌ جمهور، نخست‌وزیر و برخی دیگر از وزرا و مقامات این کشور، دفتر اتحادیه در منطقه آفریقا افتتاح شد. 
دکتر زارعی نجفدری با اشاره به اینکه تا کنون دفاتر منطقه‌ای اتحادیه در اروپا به مرکزیت آتن و در آفریقا به مرکزیت داکار افتتاح شده، اعلام کرد: در آینده دفتر منطقه آسیا نیز در اندونزی افتتاح خواهد شد. 
دبیر کل اتحادیه جهانی ناشران مسلمان با اشاره به اقدامات انجام شده اتحادیه در مورد تهیه پیش‌نویس آئین‌نامه قانون کپی‌رایت میان ناشران کشورهای مسلمان گفت: آینده روشنی برای فعالیت‌های این اتحادیه قابل پیش‌بینی است. 
زارعی نجفدری همچنین گزارشی از امور ساختاری و تشکیلاتی اتحادیه ارائه کرد. 
در این جلسه هر یک از اعضاء با بیان نقطه‌نظرات خود بر لزوم تداوم فعالیت‌های اتحادیه و گسترش آن تأکید کردند. 
آن‌ها با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده توسط اتحادیه، بر یافتن راهکارهای مطلوب برای حل مسائل و مشکلات آن تأکید و از تلاش‌های دبیرکل و اعضای دبیرخانه تقدیر کردند. 
گفتنی است، این اتحادیه یک نهاد مستقل بین‌المللی در حوزه ناشران مسلمان است و ۴۷ کشور جهان در آن عضویت دارند.  ​

نظر شما