شناسهٔ خبر: 8373 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ورود ابن‌سینا پژوهی به بازار نشر

مجموعه آثار و ابعاد شخصیتی ابن سینا در اثری تازه مشتمل بر بر گفت‌وگو، مقالات تألیفی، ترجمه، تصحیح متون و نسخه‌شناسی منتشر می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خبرگزاری شبستان؛ کتاب "‌ابن‌سینا پژوهی" تالیف فاطمه فنا به معرفی شخصیت علمی ابن‌سینا در ابعاد دانش فلسفه، تعلیم و تربیت، پزشکی، تاریخ علم و موسیقی می پردازد. "‌ابن‌سینا پژوهی" دربردارنده مجموعه‌‌ی از مقالات، مشتمل بر گفت‌وگو، مقالات تألیفی، ترجمه، تصحیح متون و نسخه‌شناسی است. در میان برخی از مقالات تألیفی و ترجمه‌ها نیز مطالعات تطبیقی و مقایسه‌ای انجام شده است و از جنبه موضوعی، مقالات به پنج دسته فلسفه، منطق، عرفان، پزشکی و موسیقی تقسیم شده‌اند.

این اثر به قلم گروهی از پژوهشگران حوزه‌های کتابشناسی،منطق، فلسفه، عرفان، تعلیم و تربیت، پزشکی و تاریخ علم و موسیقی در معرفی اندیشه‌ها و آثار شیخ الرئیس ابوعلی سینا تدوین شده و ده بخش با عنوان‌های شرح حال و آثار، گفت و گو، منطق، فلسفه، عرفان، تعلیم و تربیت، پزشکی، موسیقی، نسخه‌شناسی و مطالعات تطبیقی، گردآوری و در پایان کتاب نیز فهرست انگلیسی مقالات، مقدمه انگلیسی و چکیده انگلیسی مقالات عنوان شده است.
شایان ذکر است، این "ابن سینا پژوهی" در ۸۵۶ صفحه به زدوی از سوی انتشارات خانه کتاب روانه بازار نشر می‌شود.

نظر شما