شناسهٔ خبر: 8378 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رونمایی و نقد رمان«ولگردهای دارما» درفرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات

رمان «ولگردهای دارما» نوشته ی جک کرواک پنج شنبه 21 آذر ساعت 16 با حضور مترجم و منتقدین ادبی پس از رو نمایی در نخستین نشست نقد کتاب "پنجشنبه ها" فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات به بوته نقد گذاشته می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از روابط عمومی فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات؛ این برنامه با  همکاری نشر "روزنه" ناشر این کتاب برگزار و "رضاعلیزاده"،"مجتبی گلستانی" و " احسان نوروزی" ازمترجمان و منتقدین ادبی به نقد و بررسی رمان "ولگردهای دارما" می‌ پردازند. 
"ولگردهای دارما" متعلق به دوره ی بودیستی کرواک است و اولین رمانی ا‌ست كه از این نویسنده در ایران منتشر شده است. 
جک کرواک، شاعر و نویسندهآمریکایی، در کنار ویلیام باروز و آلن گینزبرگ از شاعران و نویسندگان بزرگ "نسل بیت"است که در سال ۱۹۵۷ با انتشار رمان جاده‌ای‌‌اش "در جاده" به شهرتی عظیم رسید. "نسل بیت "نسلیاست كه، گذشته از دستاورد عظیم ادبی‌اش، دست‌كم برای دو دهه تأثیر بسیاری بر فضای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی امریكا و اروپا گذاشت. 
فرید قدمی، نویسنده و مترجم این رمان  پیش از این نیز كتاب "هایكوهای امریكایی" از جك كرواك را ترجمه و منتشر كرده است و علاوه بر آن ترجمه‌های متعددی از شاعران و نویسندگان دیگر "نسل بیت" را نیز در كارنامه‌ی خود دارد؛ كه از آن میان می‌توان به ترجمه‌ی شعر بلند "زوزه" از آلن گینزبرگ به همراه مهرداد فلاح و ترجمه‌ی شعر بلند "یكی آمریكا را به باد داد" از امیری باراكا اشاره كرد. 
علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این برنامه  به فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات واقع در تقاطع خیابان‌های کارگر جنوبی و جمهوری مراجعه یا برای کسب اطلاعات بیشتربا شماره تلفن ۶۶۹۰۲۱۳۸ تماس بگیرند.  ​

نظر شما