شناسهٔ خبر: 8427 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عزل یکباره 3 رئیس دانشگاه

امروز روز تحولات مدیریتی در 3 دانشگاه کشور بود و روسای دانشگاه های پیام نور، اصفهان و گیلان با حکم وزیر علوم تحقیقات و فناوری تغییر کردند، از سوی دیگر خبرها و شنیده ها حاکی از بررسی برای تغییرات مدیریتی 2 دانشگاه دیگر در وزارت علوم است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر: دکتر رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز روسای سه دانشگاه پیام نور، اصفهان و گیلان را منصوب کرد. این احکام پس از تغییر رئیس دانشگاه خواجه نصیر که اولین حکمش در مسئولیت دانشگاهها را رقم می زد صورت گرفته است.

وی دکتر ابوالفضل فراهانی را به سرپرستی دانشگاه پیام نور، دكتر هوشنگ طالبي حبيب آبادي را به سمت سرپرستی دانشگاه اصفهان و دكتر احمد رضي را به سرپرستي دانشگاه گيلان  منصوب کرد.

فرجی دانا در نامه هایی جداگانه از خدمات دكتر عبدالله حاتم زاده  و دكتر محمد حسين رامشت و حسن زیاری روساي سابق دانشگاه‌هاي گيلان و اصفهان و پیام نور قدرداني كرده است.

دكتر احمد رضي سرپرست دانشگاه گیلان، دانشيار گروه ادبيات فارسي دانشگاه گيلان است و تاكنون ۴۰ مقاله پژوهشي و ۵۳ مقاله در  همايش‌هاي علمي از وي منتشر شده است.

وی  پيش از اين معاون دانشجويي ، مسئول جهاد دانشگاهي  و مشاور فرهنگي رياست دانشگاه گيلان بوده  و عضويت در  شورای پژوهشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گيلان و شوراي بررسي متون و كتب علوم انساني دانشگاه‌ها را نيز برعهده داشته است.

دكتر هوشنگ طالبي حبيب آبادي سرپرست دانشگاه اصفهان نیز دانشيار پايه ۳۰ رشته آمار  دانشكده علوم دانشگاه اصفهان است و بيش از ۵ عنوان كتاب و ۳۰ مقاله علمي پژوهشي از وي منتشرشده است ،  دكتر طالبي در سال ۱۳۸۸مدرس نمونه  دانشگاه اصفهان و در سال ۹۱  پژوهشگر برتر منتخب  استانداري اصفهان بوده است.

ابوالفضل فراهانی سرپرست دانشگاه پیام نور نیز استاد تمام دانشگاه پیام نور است و در سطوح مختلف مدیریتی از جمله معاونت دانشگاه، معاونت پژوهشی، معاونت سنجش، ریاست دانشکده علوم انسانی، مدیر توسعه مراکز دانشگاهی و … خدمت کرده است.

دکترعبدالله حاتم زاده رئیس دانشگاه گیلان در خصوص برکناری خود به خبرنگار مهر گفت: پیش از این هیچ تماس و خبری مبنی بر تغییر من مطرح نشده بود، وزیر علوم حتی از من نخواست که استعفا بدهم و فقط عنوان کرد که شخص جدیدی جایگزین من شده و به زودی کار خود را شروع خواهد کرد.

در این روزهای عزل و نصب دانشگاهها شایعات برکناری هر روز شنیده می شود و در حال حاضر تغییر روسای دانشگاه تهران و ارومیه پر رنگ تر از بقیه است.

دکتر حسن صدقی رئیس دانشگاه ارومیه در واکنش به خبر برکناریش گفت: متاسفانه نمی دانم برای برخی ها چه اتفاقی افتاده که این اخبار را منتشر می کنند. من الان هشت سال است که درحال تغییر هستم.

رئیس دانشگاه ارومیه درخصوص تماس از وزارت علوم برای تغییر ریاست این دانشگاه گفت: کسی از وزارت علوم با من تماس نگرفته است اما هیأت بازرسی وزارت علوم از دانشگاه ارومیه بازدید کرده است.

اخیرا اخبار بسیاری نیز مبنی بر تغییر دکتر فرهاد رهبر ریاست دانشگاه تهران اعلام شده بود که تکذیب شد ولی برخی از گزینه های ریاست این دانشگاه عنوان کردند که تغییر ریاست دانشگاه تهران در وزارت علوم درحال بررسی است اما گزینه جانشین قطعی نشده است.

دکتر عبدالعلی آل بویه رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوینی (ره) نیز اخیرا به علت اینکه وزیر علوم گروه معتمد خود را برای بررسی وضعیت این دانشگاه اعزام کرد و دراین خصوص هماهنگی با رئیس دانشگاه به عمل نیاورد، استعفای خود را اعلام کرد ولی هنوز وزیر علوم نظر خود را برای موافقت و مخالفت با استعفای وی اعلام نکرده است.

همچنین پیش از این عبدالحسین فریدون - مدیرکل وزارتی وزارت علوم خبر از استعفای روسای دانشگاههای شهیدباهنر کرمان و صنعتی بیرجند را به مهر داده بود و گفته بود که وزیر علوم در حال بررسی این استعفاها است.

عنوان می شود به تازگی هیأتی از سوی وزیر علوم برای بازرسی و نظارت بر امور دانشگاه‎ها به دانشگاه‎های مختلف فرستاده می شود و شایع شده این هیأت از هر دانشگاهی که بازدید می کند منجر به تغییر و تحولات آن دانشگاه می شود.

نظر شما