شناسهٔ خبر: 8445 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رونمایی از کتابخانه دیجیتال آیت‌الله بروجردی

کتابخانه دیجیتالی مرحوم حضرت آیت‌الله محمد حسین بروجردی با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری رونمایی شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از رسانیوز؛ آیین رونمایی از کتابخانه دیجیتالی مرحوم آیت‌الله محمد حسین بروجردی(ره) روز گذشته در کتابخانه این عالم فقید و در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه اسناد علمی و دستاوردهای پژوهشی حوزه‌های علمیه با حضور آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد.

در این مراسم رونمایی حمید صمصامی، مسؤول فنی کتابخانه دیجیتالی آیت‌الله بروجردی(ره) گفت: طرح این کتابخانه دیجیتال از اواخر سال ۹۰ آغاز شده و تاکنون بیش از شش هزار نسخه خطی به صورت دیجیتالی بر روی آن قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که از دیگر طرح‌های در دست اقدام این کتابخانه، دیجیتال‌سازی نسخ سنگی کتابخانه است، افزود: این مرحله اکنون در مراحل پایانی خود قرار دارد.
مسؤول فنی کتابخانه دیجیتالی آیت‌الله بروجردی(ره) با اشاره به امکانات کتابخانه دیجیتال، اظهار داشت: جست‌وجوی تمام متن در منابع دیجیتال و همچنین ارتباط منابع دیجیتال با اطلاعات کتاب‌شناسی کتابخانه از جمله امکانات این کتابخانه دیجیتال است.
در ادامه این مراسم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با قدردانی از از تلاش های ارزشمند دست‌اندکاران فعال کتابخانه دیجیتال مرحوم آیت‌الله بروجردی(ره)، خاطرنشان کرد: برای توسعه و پیشرفت در دنیا امروزه امکانات و تجهیزات جدیدی ایجاد شده است.
وی با بیان این‌که استفاده از تجهیزات و امکانات فرصت طلایی‌ای برای حفظ آثار محققان حوزه علمیه است، افزود: باید طلاب و دانش‌آموختگان بیشترین استفاده را از این امکانات انجام دهند تا به قله‌های رفیع علمی و پژوهشی دست یابند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار داشت: استفاده از تجهیزات می‌تواند گام مهمی در راستای آشنا کردن محققان حوزه با میراث فرهنگی کشور باشد و نیاز است اقدامات و تلاش‌های بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.
گفتنی است، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه، ظهر امروز و در آستانه هفته پژوهش در محل کتابخانه آیت‌الله بروجردی(ره) دایر شد.

نظر شما