شناسهٔ خبر: 8460 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مدیر حوزه‌های علمیه: حوزه‌های ما در جهان باید حرف نخست را بزنند

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه هرچه ما به جلو می‌رویم باید امکانات و ظرفیت‌های حوزه را به روز کنیم گفت: زمانی حوزه‌های ما مهجور بودند و ما با استفاده از این امکانات باید سعی کنیم که حوزه‌های ما در جهان حرف نخست را بزنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه مجموعه اسناد علمی و دستاوردهای پژوهشی حوزه‌های علمیه با عنوان «گنجینه پژوهش» در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: در این نمایشگاه با آثار بسیار خوب و تلاش‌های قابل تقدیری مواجه هستیم که نشان می‌دهد معاونت پژوهش عرصه‌های جدیدی را در حوزه برنامه‌ریزی کرده است.

وی بیان کرد: نمایش آثار مربوط به کتاب سال حوزه، جشنواره حلی و آثار مربوط به انجمن‌های علمی بسیار خوب است که جای تقدیر دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه این نمایشگاه کاری نسبتا ابتکاری در راستای رسیدن به اهداف حوزه است ادامه داد: در مجموع می‌توان گفت که یک کار زیربنایی برای جهت دهی مفید و سالم نسبت به کار پژوهش در حوزه در حال تکمیل شدن است که البته تا رسیدن به هدف مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان اینکه از سال‌های گذشته حوزویان ما اهل قلم و پژوهش بودند گفت: استاندارد سازی پژوهش‌ها نیاز به کار مطالعاتی قوی داشت که خوشبختانه در حوزه شکل گرفته است.

حسینی‌بوشهری با اشاره به امکانات کتابخانه آیت‌الله بروجردی تصریح کرد: به حمدالله فرصت خوبی شکل گرفته که هم کتابخانه آیت‌الله بروجردی و هم کتابخانه مدرسه فیضیه تبدیل به دو کتابخانه مرکزی شود که هم حوزویان و هم کسانی که اهل تحقیق و پژوهشند بتوانند از این سرمایه علمی استفاده لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به کتابخانه دیجیتال آیت‌الله بروجردی بیان کرد: ما به سهم خودمان از این تلاش‌های ارزشمند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه امکانات جدیدی برای توسعه و پیشرفت در دنیا ایجاد شده است گفت: این تجهیزات فرصت طلایی برای حفظ آثار محققین حوزه است و ما باید از این امکانات بیشترین استفاده را ببریم.

وی افزود: استفاده از این تجهیزات گام مهمی در راستای آشنا کردن محققین حوزه با میراث فرهنگی کشور است.

حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه هرچه ما به جلو می‌رویم باید امکانات و ظرفیت‌های حوزه را به روز کنیم اذعان کرد: زمانی حوزه‌های ما مهجور بودند و ما با استفاده از این امکانات باید سعی کنیم که حوزه‌های ما در جهان حرف اول را بزنند.

نظر شما