شناسهٔ خبر: 8496 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زندگی‌نامه علمای استان تهران تدوین می‌شود

زندگی‌نامه علمای استان تهران در قالب یک طرح پژوهشی، به همت مجموعه گلشن ابرار مورد بررسی قرار گرفت و با عنوان گلشن ابرار ویژه استان تهران چاپ و منتشر می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، با تصویب شورای علمی این پژوهشکده و در ادامه پژوهش‌های استانی، مجموعه گلشن ابرار، که به بررسی زندگی‌نامه علمای استان تهران اختصاص دارد، در قالب یک طرح منتشر می‌شود.

این طرح با توجه به کارکرد ارائه الگوی علمی ـ کاربردی به جوانان با ارائه شرح‌حال علمای اثرگذار استان‌های مختلف کشور انجام می‌شود و با توجه به عدم شناخت کافی عموم مردم از علمای استان تهران که حجاب معاصر بودن، آنها را در گمنامی قرار داده است، مقرر شده در این طرح به معرفی علمائی که از ابتدای قرن ۱۴ هجری قمری تا زمان حاضر می‌زیسته‌اند و فاقد شرح‌حال معتبر هستند، پرداخته شود.

آیت‌الله مهدوی‌کنی، حجت‌الاسلام سیدمرتضی جزایری، شاگرد آقای طباطبایی، حجت‌الاسلام شیخ حسین نیکوصفت، موسس مدرسه مهدیه، حجت‌الاسلام سیدمهدی قوام، شاگرد میرزای آشتیانی، حجت‌الاسلام هادی مقدس، حجت‌الاسلام مرحوم جندقی از شاگردان فاضل تونی، حجت‌الاسلام محسن قرائتی، حجت‌الاسلام علی حجتی کرمانی، حاج آخوند رستم‌آبادی، از علما و زهاد تهران، آیت‌الله یحیی عابدی، مصحح بحار و پیش‌نماز مسجد مجد، آیت‌الله هدایت‌الله مسترحمی، آیت‌الله سیدهدایت‌الله تقوی شیرازی، آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی و آیت‌الله نجفی، مولف تقریرات الاصول، علمایی هستند که زندگی‌نامه آنها بررسی می‌شود.

شرح‌حال شخصیت‌های مصوب، پس از تالیف، توسط پژوهشگران این مرکز و ارزیابی اساتید متخصص فن تراجم‌نگاری و دفاع در مجمع اهل قلم گروه گلشن ابرار با عنوان گلشن ابرار ویژه استان تهران چاپ و منتشر خواهد شد.

نظر شما