شناسهٔ خبر: 8548 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

استعفای رئیس دانشگاه به دلیل تخلیه یک دانشکده

رئيس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نامه‎ای به وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکی نسبت به مسائل پيش آمده در خصوص دانشکده پيراپزشکی این دانشگاه ابزار تاسف کرد و استعفای خود را اعلام کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اطلاعیه ای که عصر روز جمعه بر روی سایت خود منتشر کرد، اعلام کرد به دلیل اینکه آستان قدس رضوی مالک ساختمان نسبت به تخلیه خارج از عرف دانشکده پیراپزشکی این دانشگاه اقدام کرده است، این دانشکده تعطیل شد.

بر اساس اعلام دانشگاه، تخلیه دانشکده پیراپزشکی در ۱۴ آذرماه جاری بدون هماهنگی و جلب رضایت ریاست و مسئولین دانشگاه بوده است. در این تاریخ عوامل اجرایی آستان قدس رضوی با بدترین شیوه، ضمن ورود به فضای دانشکده پیراپزشکی که برخوردار از حدود هزار نفر دانشجو در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی و آزمایشگاههای متعدد با تجهیزات و منصوبات گران قیمت است ابتدا با جداسازی و پایین آوردن تابلوی سردرب ورودی دانشکده با جرثقیل به پردیس دانشگاه منتقل کردند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: سپس با هجمه ای از عوامل اجرایی به ساختمانهای احداثی بالغ بر ۷ هزار مترمربع که از محل منابع بیت المال مسلمین ساخته شده است، وسایل آموزشی و اداری دانشکده پیراپزشکی را بدون رعایت صرفه و صلاح اموال دولتی به پردیس دانشگاه منتقل و رها سازی کردند و دانشکده به دلیل آماده نبودن فضای پیش بینی شده آموزشی تعطیل شد.

استعفای رئیس دانشگاه در واکنش به این موضوع

پس از این حادثه دکتر محمود شبستري رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نامه اي به دکتر سیدحسن هاشمي وزير بهداشت یادآور شده است: با توجه به مسائل پيش آمده در دانشکده پيراپزشکي مشهد به نظر مي رسد به نظر حفظ حرمت و صيانت از حريم دانشگاه و دانشگاهيان امکان ادامه مسئوليت اينجانب وجود ندارد .

وي ضمن اداي احترام به امام راحل و آرزوي سلامتي و طول عمر براي مقام معظم رهبري ابراز اميدواري کرده است که با تغيير رياست دانشگاه ، فضاي مناسبتري براي ادامه خدمت مسئولان دانشگاه و تحصيل دانشجويان فراهم شود.

دکتر شبستري همچنين خطاب به وزير بهداشت تاکيد کرده است: بر خود واجب مي دانم تا آخرين لحظات حيات خويش در راه آرمانهاي انقلاب اسلامي تلاش کنم و از جنابعالي تقاضا مي کنم با استعفاي اينجانب موافقت و اجازه فرمائيد در کسوت پزشکي به ادامه خدمت به زائران و مجاوران بارگاه منور حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) مشغول باشم. 

بیانیه ۷ معاون دانشگاه علوم پزشکي مشهد درباره دانشکده پيراپزشکي

در همین زمینه ۷ معاون دانشگاه علوم پزشکي مشهد شامل آموزش، پژوهش و فناوري، غذا و دارو، دانشجويي فرهنگي، توسعه مديريت و منابع، درمان و بهداشتي از نحوه تخليه دانشکده پيراپزشکي ابراز تاسف کرده و اعتراض شديد خود را اعلام داشتند.

این معاونان یادآور شده اند: پیرو اعلام حکم قطعی دادگاه مبنی بر تخلیه محل دانشمده پیراپزشکی به نفع آستان مقدس حضرت رضا (ع) دانشگاه بلافاصله اقدام به تجهیز مکان جدید و شروع عملیات انتقال مرحله دانشکده کرد. در این مقطع مقامات آستان قدس رضوی نامه نگاری های غیرمعمول و دون شان دانشگاه انجام داده و با نحو و لحن نامناسب خواستار تسریع تخلیه محل مذکور شدند.

در این بیانیه آمده است: رایزنی های وسیع دانشگاه در درون و بیرون دانشگاه برای تسریع عملیات انتقال و همزمان اخذ مهلت تا پایان ترم جاری از طرق مختلف صورت پذیرفته تا اینکه در نهایت با توافقات به عمل آمده با استاندار و شورای تامین استان مقرر شد کلاس ها از ۱۶ آذرماه و آزمایشگاه از اول بهمن ۹۲ منتقل شده و دانشکده تحویل آستان قدس رضوی شود.

در ادامه این نامه آمده است: در این حین رونوشت دستور مقام قضایی به کلانتری محل مبنی بر اینکه به هر نحو ممکن و اشد برخورد لازم و حتی دستگیری افرادی که در اجرای این حکم مقاومت کنند و بکارگیری یگان امداد پلیس و مواردی از این قبیل به دانشگاه واصل شده که موجب کدورت شدید جامعه دانشگاه شد و پرواضح بود که آقایان حرمت خاصی برای فضای علم و فرهنگ قائل نیستند و اینکه محل اجرای حکم ایشان دانشگاه باشد و یا افراد شرور چنان توفیری برای ایشان ندارد.

نظر شما