شناسهٔ خبر: 8583 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی «حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا حشمتی» را به عنوان معاون قرآن و عترت این وزارت خانه منصوب کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ متن حکم علی جنتی به شرح زیر است: نظر به سوابق علمی و تجربیات ارزنده جنابعالی در حوزه های فرهنگ و معارف دینی به موجب این حکم به سمت معاون قرآن و عترت (ع) منصوب می شوید.

امید می رود با استعانت از خداوند متعال و بهره گیری از کلیه ظرفیتهای موجود در زمینه اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی، گسترش پژوهشها و فعالیتهای تبلیغی ترویجی قرآنی، حمایت از تولید، نشر و عرضه آثار و محصولات قرآن و عترت و سایر امور محوله موفق باشید.

پیش از این حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی این سمت را برعهده داشته است.

معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اولین بار در دولت دهم با ارتقای مرکز فعالیتهای قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد شد و حجت الاسلام محمدی اولین معاون قرآن و عترت بود که تاکنون این سمت را در دولت یازدهم هم برعهده داشته است.

حجت الاسلام حشمتی معاون فرهنگی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) است و در دولت اصلاحات نیز دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد را بر عهده داشته است.

وی سابقه مسئولیتهایی چون معاونت پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی، ریاست ستاد خادمان قرآن و عضویت در هیئت مدیره سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز در کارنامه خود دارد.

نظر شما