شناسهٔ خبر: 8598 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گزارش معاونت بين‌الملل حوزه علميه قم ارائه شد

جلسه کارگروه تعامل با نخبگان مسلمان از طریق فناوری‌های نوین ارتباطی در محل دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي برگزار شد و نمايندگان حوزه علميه قم، به ارائه گزارش عملكرد و برنامه‌های پيش روی معاونت بين‌الملل اين حوزه در تعامل با نخبگان مسلمان خارج از كشور پرداخت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ در اين گزارش، ضمن اشاره به فرصتي كه جنبش بيداري اسلامي براي ارتباط با نخبگان جهان اسلام فراهم كرد، روند تاسيس و فعاليت شوراي جهاد سايبري با همكاري فعالان حوزوي در فضاي مجازي تشريح شد.

بر اساس اين گزارش، هم‌افزايي سمن‌هاي (سازمان‌هاي مردم‌نهاد) حوزوي در عرصه سايبر و ارتباط بين فعالان اين حوزه براي تشكيل سمن‌هاي جديد از طريق برگزاري نمايشگاه و تشكيل كارگاه‌هاي آموزشي ازجمله ظرفيت‌سازي‌هاي حوزه علميه قم است كه به فعاليت‌هاي دامنه‌دار اين حوزه مانند پاسخگويي آنلاين شبانه‌روزي به سوالات و شبهات، نشست‌هاي گفتگو با علماي جهان اسلام در خارج از كشور و تدوين كتاب احكام براي مسلمانان خارج از كشور، عمق و گسترش بيشتري بخشيده است.

پس از ارائه گزارش، اعضاء كارگروه به بحث و ارزيابي محتواي آن پرداختند. چگونگي استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي حوزه علميه قم در راستاي ارتباط با نخبگان مسلمان از مهمترين محورهاي گزارش بود كه مورد تاكيد اعضا نيز قرار گرفت. ظرفيت‌هاي مورد اشاره در اين جلسه عبارت بودند از: انجمن‌هاي متعدد علمي با بيش ار ۱۷۰۰۰ عضو در حوزه علميه قم، كتابخانه‌هاي بزرگ تحت مديريت حوزه، ۲۲ مركز پاسخگويي به سوالات و شبهات، استفاده از ظرفيت دفاتر مراجع عظام، اعزام اساتيد علمي براي تدريس، فرصت مطالعاتي و تحصيل در دانشگاه‌هاي دنيا، عضويت در اتحاديه‌هاي علمي و سازمان‌هاي بين‌المللي و ترجمه آثار علمي معتبر اسلامي به زبان‌هاي زنده دنيا و تاسيس شبكه‌هاي ماهواره‌اي از سوي فعالان حوزوي براي ارتباط با عموم مسلمانان جهان.

برچسب‌ها:

نظر شما