شناسهٔ خبر: 8689 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پاسخگویی به 20 هزار شبهه دانشجویی

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‎ها، گفت: نهاد رهبری در دانشگاهها به 20 هزار شبهه دانشجویی پاسخ داده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حجت الاسلام مجید قریشی با اشاره به نزدیک به شدن به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت دکتر مفتح، گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که کرسی آزاد اندیشی با حضور موافقان و مخالفان موضوع در دانشگاهها برگزار شود و تضارب آراء حتماً در دانشگاه وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: حوزه و دانشگاه بعد از انقلاب اسلامی در دانشگاههای کشورمان نفوذ و بر فرهنگ غربی غلبه کرده است و با حضور دین در دانشگاهها، مشکلات نسل جوان حل می شود.

وی با بیان اینکه در برخی استانهای کشور نماز جماعت با حضور ۴ تا ۵ هزار دانشجو برگزار می شود، ادامه داد: نماینده ما در دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد که گاهی اوقات در این دانشگاه دو بار نماز جماعت برگزار می شود، در کدام مسجد سراغ داریم دو بار نماز جماعت برگزار شود.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، در ادامه اظهار داشت: نهاد به عنوان نماینده حوزه، در دانشگاه تلاش کرده مشاوری برای دانشجویان باشد، امروز ۲۰۷ دفتر نهاد رهبری در سطح دانشگاهی و استانی فعال شده تا گوشه ای از نیازهای جوانان را پاسخگو باشد، در همین راستا ۱۰۰۷ هیأت علمی و ۶ هزار استاد معارف نیز پاسخگوی سوالات دانشجویان هستند.

قریشی افزود: بخش پژوهش نهاد رهبری در دانشگاهها به ۲۰ هزار شبهه دانشجویان پاسخ داده که این شبهه ها در ۴۸ جلد به عنوان پرسمان به چاپ رسیده است؛ همچنین در دانشگاهها بیش از ۴ هزار مبلغ آماده همکاری و اعزام هستند و به همین تعداد نیز ۴ هزار امام جماعت فعالیت می کنند.

وی همچنین از راه اندازی دانشگاه معارف اسلامی با دو رشته و پنج گرایش با ۲۴۶ دانشجوی دکتری و ۴۶۲ دانشجوی کارشناسی ارشد خبر داد و افزود: به علت استقبال زیادی که دانشجویان از دروس حوزه داشته اند، مراکز حوزه اسلامی در دانشگاههای کشور ایجاد شده اند.

نظر شما