شناسهٔ خبر: 8703 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعضای شورای برنامه‌ریزی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران منصوب شدند

با حكم سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران اعضای شورای برنامه‌ریزی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران منصوب شدند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ طی این احكام محمدمهدی معراجی، مرتضی كاظمی، محمدعلی شعاعی، همایون امیرزاده، محمودرضا برازش، محمدرضا وصفی، محمد حسنی، علی شجاعی صائین، برزین ضرغامی، علی‌اصغر محمدخانی، سیدمحمود حسینی، محمود آموزگار، محمد عظیمی و محمد الهیاری فومنی، به عنوان عضو شورای برنامه‌ریزی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران انتخاب شدند.

در این احكام آمده است: نظر به اهمیت برگزاری نمایشگاه بین­‌المللی كتاب تهران به عنوان مهم­ترین رویداد فرهنگی كشور و تأثیر این رویداد بزرگ بر اقتصاد نشر كشور، با عنایت به سوابق و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حكم به عنوان «عضو شورای برنامه‌ریزی بیست­و هفتمین نمایشگاه بین­المللی كتاب تهران» منصوب می‌شوید. امید است با اتكال به خداوند متعال و بهره­‌گیری از نظرات اهل فن، و ضمن حضور منظم در جلسات شورا و ارایه پیشنهادها و راه­كارهای سازنده و بررسی و تصویب طرح‌های فرهنگی و برنامه‌های عملیاتی و فعالیت‌های ویژه نمایشكاه در جهت پیشبرد اهداف نمایشگاه موفق و موید باشید».

بر اساس این گزارش، جلسات این شورا بصورت هر دو هفته یك بار در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

خبر دیگر از معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، رئیس نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران صبح امروز دوشنبه ۲۵ آذر ماه در بازدید از مجموعه باغ كتاب كه به همراه مجموعه مدیران معاونت امور فرهنگی و جمعی از كارشناسان حوزه نشر صورت گرفت، ضمن اعلام مطلب فوق و اشاره به ظرفیت مناسب مجموعه باغ كتاب برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی نشر گفت: ایجاد فضای دائمی نشر برای مخاطبان در باغ كتاب وجود دارد و باید تلاش شود این مجموعه را به بوستانی دائمی برای كتاب تبدیل كنیم، تا بتوان به طور مستمر تازه‌های كتاب و عناوین مهم را در دسترس مردم قرار گیرد.

بنا بر این گزارش معاون امور فرهنگی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف باغ كتاب و با اشعری مدیر پروژه این مجموعه نیز دیدار كرد.

همچنین در این بازدید علی‌اکبر اشعری با توجه نبود مطالعه جدی برای برگزاری نمایشگاه كتاب تهران در مجموعه باغ كتاب گفت: نیاز به مطالعات جدی و كارشناسی برای برگزاری نمایشگاه كتاب تهران در مجموعه باغ كتاب داریم و در حال حاضر با توجه به نبود زیر ساخت‌های لازم در سالهای ۹۳ و ۹۴ امكان برگزاری نماشگاه كتاب تهران در باغ كتاب وجود ندارد ولی امیدواریم با همكاری ارشاد روزی شاهد برگزاری نمایشگاه كتاب تهران در باغ كتاب باشیم.

در این بازدید محمد اللهیاری، محمود برازش مدیركل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد و داریوش رضوانی معاون اداره مجامع معاونت فرهنگی، نیكنام حسین‌پور كارشناس معاونت فرهنگی نظری كارشناس حوزه نشر، نادر قدیانی رئیس اتحادیه ناشران و كتابفروشان تهران و مهدی اسماعیلی مدیرعامل تعاونی ناشران ایران (آشنا)، صالحی را همراهی می‌كردند.

نظر شما