شناسهٔ خبر: 8714 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مراسم تجلیل از پژوهشگران ممتاز پژوهشگاه به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد

مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر پژوهشگاه در هفته پژوهش با حضور اعضاء هیئت علمی، محققان رسمی و مدیران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسکا؛ برنامه های این مراسم شامل سخنرانی ریاست محترم پژوهشگاه جناب حجت الاسلام حسین توسلی، پرسش و پاسخ و همچنین تجلیل از پژوهشگران ممتاز پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بود.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین توسلی ریاست محترم پژوهشگاه به ایراد سخنانی در تبیین مفهوم پژوهش و جایگاه پژوهشگاه در حوزه پژوهش های اسلامی پرداخت.

وی در این باره متذکر شد: وظیفه اصلی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی انجام کارهای پژوهشی است، که اگر این وظیفه به درستی انجام شود آثار مستقیمی بر جامعه دارد.

وی ادامه داد: مهمترین سرمایه و قدرت هر کشوری را میزان رشد علمی آن کشور تعیین می کند، که متاسفانه در کشور ما به درستی به این نکته توجه نشده است. و ما به اندازه وسع خود باید در جهت شکوفایی کشور در عرصه پژوهش و ایجاد رشد علمی مناسب گام برداریم.

حجت الاسلام و المسلمین توسلی در ادامه به رویکرد اصلی پژوهش اشاره کرد و افزود: مهمترین فعالیت پژوهش روبه رو شدن با مسائل و مشکلات جدید و به روز جامعه است که باید به آنها پاسخی درست داده شود.

وی ادامه داد: در واقع موتور مولد علمی هر کشوری، پژوهش است و اگر بخواهیم رشد علمی در کشور صورت بگیرد باید به پژوهش اهمیت داده شود و به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این مراسم از نفرات برگزیده پژوهشگاه تجلیل شد: به این ترتیب حجت الاسلام و المسلمین سید ضیاء مرتضوی از پژوهشکده فقه به عنوان نفر اول، حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق یوسفی مقدم رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن نفر دوم و حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل آقابابایی از پژوهشکده فقه به عنوان نفر سوم از بین اعضای هیئت علمی انتخاب شدند.

از میان محققین پژوهشگاه نیز حجت الاسلام و المسلمین سید محمد رضی عاصف آگاه از پژوهشکده فقه و دکتر محمد علینی از مرکز مطالعات اجتماعی مورد تقدیر و تشکر واقع شدند.

لازم به ذکر است: مراسم تجلیل هفته پژوهش روز دوشنبه ۲۵ آذر ماه ساعت ۹ الی ۱۲ در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

نظر شما