شناسهٔ خبر: 8773 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خوش چهره: کارخانجات مبلغی را به پژوهش اختصاص دهند

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران از لزوم تخصیص بخشی از سود کارخانجات تولیدی فولاد به تحقیق و پژوهش خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ محمد خوش‌چهره در همایش صنعت قراضه آهن، گفت: زمانی مصوب شد مقداری از سود کارخانه‌های تولید فولاد و آهن به ورزش تخصیص یابد که این میزان یک مبلغ نجومی را تشکیل می‌داد.

وی اظهار کرد: این موضوع بعد از مدتی هدف قانونگذار را در زمینه توسعه ورزش همگانی تامین نکرد و به سمت ورزش قهرمانی حرکت کرد و باعث پرداخت دستمزدهای میلیاردی به عده‌ای خاص شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: در صورت تخصیص بخشی از سود کارخانجات به موضوعات تحقیقی و پژوهشی، این صنعت در همه بخش‌ها رشد می‌کند و مسایل اجتماعی از قبیل زیست محیطی را نیز مد نظر قرار می‌دهد.

وی افزود: یکی از اشتباهاتی که در زمینه مسایل اشتغال در بخش خصوصی فراگیر شده، این است که کارخانجات باید اشتغال ایجاد کنند، در حالی که بخش خصوصی وظیفه ایجاد اشتغال ندارد.

خوش‌چهره ادامه داد: ایجاد فرصت‌های شغلی وظیفه قانونگذاران است که با تصویب قانون و بسته‌های تشویقی به این موضوع کمک نمایند، تا با اطمینان خاطر به مسایل تولید بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه شتاب در توسعه کره زمین را به خطر انداخته است، اضافه کرد: سوراخ شدن لایه ازن، آب شدن یخ‌ها در قطب‌های شمال و جنوب و بسیاری از مسایل زیست محیطی نتیجه توسعه بی مبالات صنایع روی کره زمین است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران عنوان کرد: افزایش توسعه به هر شکلی که باشد به کارگیری منابع را به دنبال خواهد داشت و باید برای استفاده بهینه از منابع با رعایت مسایل زیست محیطی تحقیق و پژوهش دقیق و علمی را انجام داد.

وی اضافه کرد: بازیافت در صنعت کمک می‌کند تخریب منابع طبیعی کمتر صورت بگیرد و تولید و بهره وری بالا برود.

خوش‌چهره ابراز داشت: بازیافت یا استفاده از صنعت قراضه می‌تواند صرفه جویی بالایی در انرژی داشته باشد که در بخش فلزات این شهم خیلی بیشتر است.

وی متذکر شد: بسیاری از مردم تصور می کنند منظور از بازیافت همان بازیافت منابع خانگی است، در حالی که در کشورهای پیشرفته جهان این موضوع تعاریف خاص خودش را دارد و یک ظرفیت گسترده‌ای را به خود اختصاص داده است.

نظر شما