شناسهٔ خبر: 8828 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مخبر دزفولی: شورای تخصصی حوزوی شورای انقلاب فرهنگی الگوی اتحاد حوزه و دانشگاه است

مخبر دزفولی گفت:رئیس‌جمهور بر توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر مسئله وحدت حوزه و دانشگاه و اتحاد این دو مجموعه مهم در کشور تاکید کردند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خبرگزاری شبستان؛ محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص مصوبات جلسه ۷۴۰ گفت: بحث اصلی جلسه امشب مباحثه و ارائه نکاتی پیرامون فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با ایشان بود.

وی افزود: روال شورای عالی انقلاب فرهنگی اینگونه است که پس از دیدارهایی که با رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود نکات مطروحه ایشان مورد توجه و اولویت تصمیم‌گیری شورای عالی انقلاب فرهنگی در تدوین و تصویب سیاست‌ها قرار می‌گیرد.

دکتر مخبر دزفولی تصریح کرد: تحلیل محتوایی از بیانات رهبر معظم انقلاب صورت گرفته بود که گزارش آن توسط دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی آماده و در جلسه ارائه شد که اعضای جلسه نیز پیرامون آن به بحث و تبادل نظر پرداختند که پی‌گیری این موضوع در جلسات بعدی نیز استمرار خواهد داشت.

تبریک روز وحدت حوزه و دانشگاه توسط دکتر روحانی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به تبریک روز وحدت حوزه و دانشگاه توسط دکتر روحانی گفت: رئیس‌جمهور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر مفتح مسئله وحدت حوزه و دانشگاه را جزو موضوعات مهم و راهبردی جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کردند.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران افزود: رئیس‌جمهور بر توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر مسئله وحدت حوزه و دانشگاه و اتحاد این دو مجموعه مهم در کشور تاکید کردند.

دکتر مخبر دزفولی در ادامه با بیان اینکه اصل اجرایی کردن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از موضوعات مورد اتفاق در جلسه بود، اظهار داشت: متناسب کردن سیاست‌ها با اقتضائات روز نیز مورد بحث جلسه قرار گرفت.

تاکید رئیس‌جمهور به اجرایی کردن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط دولت

وی افزود: رئیس‌جمهور تاکید کرد که دولت خود را موظف به اجرایی کردن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌داند و البته قوای دیگر نیز این همفکری و هماهنگی را دارند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همچنین مقرر شد اولویت‌های مبتنی بر موارد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در جلسات آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث قرار گیرد.

بحث پیرامون آسیب‌های اجتماعی

وی افزود: در این زمینه به‌صورت ویژه پیرامون آسیب‌های اجتماعی مباحثی مطرح شد.

دکتر مخبر دزفولی گفت: برخی از آسیب‌های اجتماعی کشور تحمیل شده به جامعه ما است و برخی دیگر از این آسیب‌ها ناشی از کاستی ‌ها و فقدان‌های موجود در جامعه است که اعتیاد، طلاق و بزهکاری که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بود از جمله این موارد است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مقرر شد بر اساس مطالعات صورت گرفته راهکارهای مناسبی برای حل اینگونه معضلات در کشور تدوین شود.

دکتر مخبر دزفولی گفت: با هماهنگی و همدلی ایجاد شده که دولت به‌حمدلله خود را مقید به اجرای مصوبات می‌داند، امیدواریم با تدوین راهکارهای مناسب و با پشتوانه اجرایی دولت بتوانیم این معضلات را تا حد زیادی در جامعه کاهش دهیم. بحث درخصوص لزوم نظارت و رصد موضوعات علمی و فرهنگی کشور

‌عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: لزوم نظارت و رصد موضوعات علمی و فرهنگی کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی دیگر موضوع مورد بحث در جلسه امشب بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بودجه‌های گوناگونی در بخش‌های عمومی دولتی در کشور صرف حوزه‌های علمی و فرهنگی می‌شود، گفت: این بودجه‌ها باید رصد و پایش شود و میزان حصول هر کدام از آنها به شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارش شود.

دکتر مخبر دزفولی گفت: مقرر شد در این زمینه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی سازوکار لازم را طراحی کرده و پس از آماده‌سازی طرح آنرا در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند تا شورای عالی پس از بررسی لازم در این زمینه‌ها تصمیم‌گیری مقتضی را اتخاذ کند.

وی افزود: بحث در این موضوع همچنان باز است و در جلسات آینده نیز در این زمینه بحث خواهد شد.

تایید انتخاب چند تن از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه از تایید انتخاب چند تن از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

دکتر مخبر دزفولی گفت: دکتر سید حبیب‌الله موسوی بهار به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، دکتر سید حسین خادمی به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، دکتر محمد حسین صومی به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر سید عباس موسوی به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، دکتر غلامرضا اصغری به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دکتر تقی ریاحی به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان و دکتر رحیم رئوفی به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم موفق به کسب رای اعتماد از شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.

نظر شما