شناسهٔ خبر: 8879 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «شهید صدر، پدر اقتصاد اسلامی» منتشر می‌شود

دبیر همایش ملی اخلاق و اقتصاد اسلامی از چاپ کتاب «شهید صدر، پدر اقتصاد اسلامی» خبر داد و گفت: این کتاب به همت جمعی از محققان و پژوهشگران تدوین شده و در آینده‌ای نزدیک به چاپ خواهد رسید.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از رسانیوز؛ محمد توکلی دبیر همایش ملی اخلاق و اقتصاد اسلامی پیش از ظهر جمعه در همایش ملی اخلاق و اقتصاد اسلامی که در سالن همایش‌های مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این‌که هنوز آثار و ابعاد کتاب «اقتصادنا» شهید صدر به خوبی شناخته نشده است، گفت: این همایش به منظور آشنا شدن اقتصاددانان مسلمان به حوزه اقتصاد بین‌المللی و نیز رعایت اخلاق دینی در بازار برگزار می‌شود. وی هدف از برگزاری همایش ملی اخلاق و اقتصاد اسلامی را معرفی جایگاه فراموش شده شهید آیت الله صدر ذکر کرد. توکلی بیان کرد: در برگزاری این همایش ۲۰ مرکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی با ما همکاری کردند.

دبیر همایش ملی اخلاق و اقتصاد اسلامی با بیان این‌که بیش از ۱۵۰ چکیده مقاله و ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش اخلاق و اقتصاد اسلامی ارسال شده است، اظهار کرد: جلسات متعددی با حضور نمایندگان مراکز علمی برای ارزیابی مقالات تشکیل شد.

وی با اشاره به این‌که ۵۰ مقاله در مرحله نخست داوری‌ها پذیرفته شدند، ابراز کرد: ؛ ۳۶ مقاله به عنوان آثار برگزیده انتخاب که ۱۰ مقاله به صورت شفاهی در همایش ارائه و بقیه به صورت پوستر در نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

توکلی خاطرنشان کرد: بیشتر مقالات دریافت شده در حوزه اقتصاد نظری به این همایش ارسال شده است.

دبیر همایش ملی اخلاق و اقتصاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های جنبی این همایش، گفت: برپایی نمایشگاه آثار و مطالب مربوط به شهید آیت‌الله صدر از دیگر برنامه‌های این همایش است.

وی همچنین از چاپ کتاب «شهید صدر، پدر اقتصاد اسلامی» خبر داد و افزود: این کتاب به همت جمعی از محققان و پژوهشگران تدوین شده و در آینده‌ای نزدیک به چاپ خواهد رسید.

توکلی در پایان بیان کرد: مجموعه مصاحبه‌هایی که پیرامون اقتصاد اسلامی تدوین شده نیز در کتابی به چاپ رسیده است.

نظر شما