شناسهٔ خبر: 8986 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایجاد خانه‌ آموزش و پژوهش علوم و فناوری سازمان بسیج اساتید

مسئول حلقه‌های علمی بسیج اساتید کشور گفت: برای ساختار‌سازی و پشتیبانی مستمر از ایجاد حلقه‌های علمی و صالحین در دانشگاه‌های کشور، خانه‌های آموزش و پژوهش علوم و فناوری ایجاد می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ محمدحسین نیکونژاد، مسئول حلقه‌های علمی بسیج اساتید و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید رجایی، با بیان این مطلب اظهار کرد: اساتید  بسیجی دانشگاه‌ها از ایجاد  خانه‌ آموزش و پژوهش علوم و فناوری استقبال خوبی کرده و در مرحله اول ثبت‌ نام بیش از یک هزار حلقه علمی و صالحین برای تشکیل در دانشگاه‌های کشور در موضوعات تخصصی  اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: از جمله برنامه‌های راهبردی پنج ساله مصوب سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور برای دست‌یابی به دانشگاه اسلامی، تشکیل حلقه‌های علمی استادمحور، مرکب از یک استاد فرهیخته متعهد و تعدادی از دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی به‌ ویژه تحصیلات تکمیلی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید رجایی خاطر نشان کرد: حلقه‌های علمی فرصت مناسبی برای  گفت‌وگو با بزرگان علم و معرفت و کسب دانش معنوی و رفع ابهامات عقیدتی، یادگیری تکمیلی مباحث تخصصی و دریافت پاسخ سوالات علمی، عقیدتی، فرهنگی و دینی، ایجاد ارتباط مستمر با صنعت و مهیا شدن برای خدمت به جامعه و  تامین نیروی انسانی متخصص برای دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و صنعتی کشور است.

نیکونژاد یادآور شد: ایثار، تلاش و پایبندی به فرهنگ بسیجی، رعایت شئونات اخلاقی اسلامی، مشارکت و مسئولیت پذیری، آزادی بیان عقاید و نظرات، عدالت، مساوات در بهره‌مندی از امکانات، تمرین پیروی از مدیریت حلقه‌ها، نظم و انضباط در کارها، ساده زیستی، زهد از جمله اصول ضروری در ایجاد خانه‌ آموزش و پژوهش علوم و فناوری سازمان بسیج اساتید است.

به گفته وی گروه‌های هدف در تشکیل حلقه‌های علمی، عموم دانشجویان به ویژه دانشجویان بسیجی، دانشجویان نخبه، دانشجویان تحصیلات تکمیلی به ویژه در مقطع دکتری و علاقه‌مند به زمینه تخصصی حلقه هستند.

نیکونژاد اعلام کرد: برای ساختار سازی و پشتیبانی مستمر از ایجاد حلقه‌های علمی در دانشگاه‌های کشور با هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال  ۱۳۹۳ خانه‌های آموزش و پژوهش علوم و فناوری در دانشگاه‌های کشور ایجاد خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر  نمونه استانی این خانه‌ها در ۱۰ استان به صورت  آزمایشی تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

نیکونژاد با اشاره به نحوه ثبت‌ نام دانشجویان علاقه‌مند به عضویت در این حلقه‌های علمی و خانه‌ آموزش و پژوهش علوم و فناوری تصریح کرد: دانشجویان علاقه‌مند برای حضور در این خانه‌ آموزشی  کد حلقه علمی خود را را به سامانه ۶۶۰۰۰۰۳۷۳۵ ارسال کنند تا جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ اساتید مسئول حلقه علمی راهنمایی شده و در جلسات حلقه‌های علمی  به صورت حضوری و یا الکترونیکی با اساتید مسئول حلقه علمی به گفت‌وگوی تخصصی بپردازند.

نظر شما