شناسهٔ خبر: 9013 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیت‌الله جوادی‌آملی: علوم حوزوی و دانشگاهی میهمان معارف الهی است

آیت‌الله جوادی‌آملی در دیدار فعالان فرهنگی هلند گفت: علومی که در حوزه و یا دانشگاه به ما می‌آموزند، میهمان آن معارف الهی است که خداوند متعال در درون آدمی قرار داده است

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی کشور هلند گفت: امیدواریم سفر شما به جمهوری اسلامی ایران، مایه خیر و برکت بوده و با معنویت همراه باشد.

وی با اشاره به فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان ابا عبدالله‌الحسین (ع) ادامه داد: با توجه به ممانعت حکومت طغیانگر و استکبار زمان از انتقال پیام امام حسین (ع) به جامعه، ایشان چاره‌ای جز نوشیدن شربت شهادت برای احیای سنت رسول الله (ص) و رساندن پیام الهی نداشتند و در این مسیر رسالت بازماندگان امام(ع) نیز بر کسی پوشیده نیست.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه روح و جان آدمی به صورت لوح نانوشته‌ای خلق نشده است، اظهار داشت: در درون ما بسیاری از معارف الهی قرار دارد و جان آدمی لوحی سرشار از معارف الهی است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه تمام علومی که انسان در دنیا کسب می‌کند میهمان هستند، اظهار داشت: علومی که در حوزه و یا دانشگاه به ما می‌آموزند، میهمان آن معارف الهی است که خداوند متعال در درون آدمی قرار داده است.

وی عنوان کرد: علومی که وارد روح و جان آدمی می‌شود باید با صاحب‌خانه هماهنگ شود، در کسب علوم باید چیزهایی را فرا بگیریم که با صاحب‌خانه که همان علوم و معارف الهی حک شده در لوح جان آدمی است، هماهنگ باشد.

آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان اینکه اگر علوم فراگیری شده با صاحب خانه یعنی معارف الهی هماهنگ نشود انسان را دچار خسران می‌کند، یادآور شد: باید تمام تلاش و کوشش خود را به حفظ خانه گرانبهای سرشار از روح الهی معطوف کرده و آن را به بیگانگان واگذار نکنیم.

وی تاکید کرد: همه ما موظفیم ضمن حفظ ارتباط خود با خالق هستی، این سرمایه گرانبهای الهی را حفظ کنیم.

نظر شما