شناسهٔ خبر: 9032 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «نفس و بدن در فلسفه مشاء و حکمت متعالیه» منتشر شد

کتاب «نفس و بدن در فلسفه مشاء و حکمت متعالیه» به عنوان دومین شماره از مجموعه کتاب‌های «نفس و بدن» به همت پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و توسط انتشارات این پژوهشگاه منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ کتاب «نفس و بدن در فلسفه مشاء و حکمت متعالیه» به عنوان دومین شماره از مجموعه کتاب‌های «نفس و بدن» به همت پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و توسط انتشارات این پژوهشگاه منتشر شد.

مسئله نفس و بدن از جمله مسائل مهم فلسفی است که از دیرباز تاکنون مورد توجه متفکران بوده و در دهه‌های اخیر نیز در پژوهش‌های فلسفی اقبال گسترده‌ای به آن شده است.

در این راستا، پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی، کلان‌طرح «رابطه نفس و بدن» را در دستور کار خود قرار داده و به منظور گشودن قلمروهای تازه در مسئله نفس و بدن و ارتقای کیفی بحث‌ها و دفاع روزآمد از آموزه‌های دینی، همایش بین‌المللی «آموزه‌های دینی و مسئله نفس و بدن» را با حضور فرهیختگانی از داخل و خارج کشور، در اسفندماه ۱۳۸۹ برگزار کرد.

مجموعه مقالات این همایش از سوی گروه فلسفه این پژوهشکده در هفت مجلد با عنوان کلی «نفس و بدن» تدوین شده و اکنون دومین مجلد این مجموعه با عنوان «نفس و بدن در فلسفه مشاء و حکمت متعالیه» در ۳۹۶ صفحه و با قیمت ۲۰۰ هزار ریال توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به چاپ و انتشار رسیده است.

نظر شما