شناسهٔ خبر: 9090 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حمایت از پایان‌نامه‌های دینی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌‌های تخصصی معاونت پژوهشی وآموزشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت‌: از پایان‌نامه‌های دینی در راستای رفع نیازهای فکری و عقیدتی اقشار مختلف جامعه حمایت می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی دارابی، مدیرکل دفتربرنامه‌ریزی آموزش‌‌های تخصصی معاونت پژوهشی وآموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این مطلب اظهار کرد: دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی سعی دارد برای رسیدن به اهداف و افق مدنظر سازمان و در راستای اهداف بلند نظام اسلامی پژوهش و آموزش را در سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و گروه‌های هدف این مجموعه را با آموزش‌های مداوم مورد حمایت قرار دهد.

وی اشاره‌ کرد: در راستای رسیدن به اهداف پژوهشی، سازمان  تبلیغات اسلامی از پایان نامه‌های دانشگاهی با موضوعات فرهنگی، دینی، اجتماعی و همچنین تالیفاتی که در راستای فرهنگ دینی باشد حمایت می‌کند.

به گفته حجت‌الاسلام دارابی حمایت از پایان‌نامه‌ها طی یک پروسه انجام می‌شود که بر اساس آن ابتدا مشخص می‌شود که آیا این پایان‌نامه در حوزه دین است یا خیر مثلاً موضوعات عفاف و حجاب، ازدواج، آسیب‌های فرهنگ عاشورایی، مهدویت، ولایت فقیه و مباحثی از این دست پایان‌‌نامه‌هایی دین تعریف می‌شود.

مدیرکل دفتربرنامه‌ریزی آموزش‌‌های تخصصی معاونت پژوهشی وآموزشی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: باید پایان‌نامه‌های ارائه شده جهت حمایت باید متعلق به همان سال بوده، مرحله دفاع را گذرانده و نمره مطلوب را کسب کرده باشد و پس از تدوین پایان نامه و ثبت نمره استاد به همراه یک درخواست به سازمان تبلیغات اسلامی تحویل داده شود.

وی تصریح کرد: این پایان‌نامه به گروه ارزیابی ارائه می‌شود تا توسط این گروه نوع حمایت و سطح حمایت از آن مشخص شود.

مدیرکل دفتربرنامه‌ریزی آموزش‌‌های تخصصی معاونت پژوهشی وآموزشی سازمان تبلیغات اسلامی افزود:  تحقیق و پژوهش منشأ رویش علمی و فرهنگی کشور بوده و باید این دو موضوع در همه مراحل کاری تمامی نهادهای فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام دارابی خاطر نشان کرد: به واسطه اجرای دقیق بحث آموزش و پژوهش در سازمان تبلیغات اسلامی شبکه تبلیغی کشور خواهد توانست منشأ و منبع یک فکر عمیق، اصیل باشد تا مخاطبان خود را در راه رسیدن به اهداف والای دینی یاری رساند.

مدیرکل دفتربرنامه‌ریزی آموزش‌‌های تخصصی معاونت پژوهشی وآموزشی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: حوزه مخاطب‌شناسی به همه مبلغین و گروه‌های هدف این سازمان تاکید شده است که مبلغین باید توجه داشته باشند که مخاطبان شبکه تبلیغی فقط افراد مؤمن و مذهبی و حزب‌اللهی نیستند بلکه همه آحاد مردم حتی افرادی که با دین خیلی میانه‌ای هم ندارند مخاطبین اصلی به حساب می‌آیند که با منطق قوی می‌توان دل‌های آنان را جذب نمود.

وی هم‌چنین به‌ ضعف سامانه‌ آموزشی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به نقاط ضعف و کمبودهایی که نظام آموزشی ما با آن مواجه است این موضوع را باید مدنظر داشت که پرداختن به آموزش حافظه‌محور تأثیر مستقیمی بر روند رو به رشد مخاطبان ندارد، بلکه در برخی موارد تأثیر منفی نیز بر روی مخاطبان خلاق می‌گذارد.

حجت‌الاسلام دارابی تاکید کرد: در سازمان تبلیغات اسلامی بحث آموزش و پژوهش از ارکان فعالیت این سازمان بوده و ما در نظام آموزش پژوهش‌محور که مورد توجه مسئولان این سازمان است به‌دنبال پاسخ به مسائل و مشکلات مطرح شده هستیم.

وی گفت: رفع نیازهای فکری و عقیدتی و اخلاقی مخاطبان و اقشار مختلف جامعه به واسطه آموزش‌و‌پژوهش اجرایی خواهد شد و تنها با ابزار آموزشی، پژوهشی با رویکرد نوآفرینی و ابتکار عمل به‌دنبال اقتدار علمی و آموزشی و اعتلای فرهنگی جامعه هستیم.

نظر شما