شناسهٔ خبر: 9093 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارگاه آموزشی «زندگی دیجیتال و خانواده مسلمان» برگزار می‌شود

کارگاه آموزشی زندگی دیجیتال و خانواده مسلمان به همت دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی و با هدف آگاه‌سازی و مهارت‌افزایی خانواده‌های مذهبی پیرامون رسانه و ابزارهای دیجیتال برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ کارگاه آموزشی یک روزه «زندگی دیجیتال و خانواده مسلمان» در راستای آگاه‌سازی و مهارت‌افزایی خانواده‌های مذهبی پیرامون رسانه و ابزارهای دیجیتال، ویژه والدین (پدر و مادر) توسط اداره برنامه‌ریزی و فناوری آموزشی اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی، چهارشنبه، چهارم دی‌ماه، سال جاری در محل این دفتر برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش، هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی آشنائی خانواده‌های مذهبی با رسانه‌ها و ابزارهای دیجیتال مورد استفاده فرزندان، بصیرت‌افزایی و روشنگری خانواده‌ها به خصوص نسل جوان در مورد تهاجم نوین دشمن، بررسی هنجارها و ناهنجاری‌های موجود در رسانه‌های دیجیتال متناسب با الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی، بررسی نیازها و چالش‌های پیشرو در زمینه استفاده از تکنولوژی‌های مدرن، آشنائی با پایگاه‌ها و نرم‌افزارهای مناسب با خانواده‌ها و معرفی تکنولوژی‌های مدرن و قابل دسترس جوانان با هدف آشنائی خانواده با شیوه استفاده از آنها ذکر شده است.

این کارگاه آموزشی ویژه خانواده حوزویان (دانش‌پژوهان و اعضای حلقه‌های علمی و تبلیغی) و سازمان‌های علمی، فرهنگی و اجرایی (ویژه پدرها و مادران دارای فرزندان کمتر از ۱۷ سال) است.

بنابراین گزارش، محتوای کارگاه آموزشی «زندگی دیجیتال و خانواده مسلمان» شامل ۶ بخش زندگی دیجیتالی، خانواده دیجیتالی، امنیت سایبری خانواده، نرم‌افزارهای تلفن همراه، سخت افزار دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی آری یا خیر؟ است.

در بخش «زندگی دیجیتالی» به موضوعات در جستجوی خدا با دیجیتال، تفریح دیجیتالی، تحصیل دیجیتالی، کسب و کار دیجیتالی و سلامت و مشاوره دیجیتالی و در بخش «خانواده دیجیتالی» به موضوعات خانواده و تربیت اسلامی، ازدواج و همسرداری و جوان و زندگی دیجیتالی پرداخته می شود.

همچنین مباحث آشنایی با شیوه‌های سرقت اطلاعات از تلفن همراه و رایانه و تکنیک‌های حفاظت از حریم خصوصی خانواده در فضای مجازی از جمله موضوعات بخش امنیت سایبری خانواده است.

دربخش «نرم‌افزارهای تلفن همراه» نرم‌افزارهای چت و ارتباط و اخبار و اطلاعات، مالی، زندگی روزمره و در بخش «سخت افزار دیجیتال» به موضوعات موبایل های هوشمند، تبلت، دستگاه‌های بازی(PS۴/ xbox one) و سخت افزار پوشیدنی پرداخته خواهد شد.

بخش «شبکه‌های اجتماعی آری یا خیر؟» نیز به موضوع آشنائی با شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی و شیوه کنترل والدین بر این شبکه‌ها اختصاص خواهد یافت.

نظر شما