شناسهٔ خبر: 9129 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مخبر دزفولی: ارزیابی جامعی از موفقیت‌های خانواده علمی کشور انجام شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید یک ارزیابی جامع از موفقیت‌های خانواده علمی کشور در عرصه نانو ارائه شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ جلسه ۴۱ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، به ریاست محمدرضا مخبر دزفولی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه گزارش فعالیت‌ها، دستاوردهای ستاد نانو فناوری و جایگاه کشور در بین کشورهای جهان ارائه شد.

بعد از ارائه این گزارش، مخبر دزفولی ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی (ع) گفت: پیشرفت‌های کشور در زمینه نانو فناوری غیرقابل انکار است اما با همه کاستی‌ها ما می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی افزود: بخش نانو فناوری نمود بارز و موفق تکمیل چرخه ایده تا محصول است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: باید یک ارزیابی جامع از موفقیت‌های خانواده علمی کشور در عرصه نانو ارائه شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: در همه بخش‌ها مانند اشتغال‌زایی، ثبت اختراع، شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان و... نانو فناوری جزء حوزه‌های موفق فناوری کشور است.

وی افزود: با توجه به قول ریاست محترم جمهور، مبنی بر افزایش ۲۰ برابری بودجه به صندوق نوآوری و شکوفایی، امید است حوزه نانو فناوری هم با تخصیص بودجه مناسب، رشد خود را ادامه دهد.

وی افزود: با توجه به نمایشگاه‌های دوره‌ای فروش محصولات داخلی، توجه به پارک‌های علم و فناوری هم باید مورد تأکید باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: گزارش جامعی از پیشرفت‌های این بخش باید توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم تهیه شده و در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تدبیر و رفع مشکلات ارائه شود.

 مخبر دزفولی با اشاره به مندرجات یکی از رسانه‌های کشور در مورد پیشرفت علمی کشور گفت: باید نسبت به سیاه‌نمایی از وضعیت پیشرفت‌های علمی کشور عکس‌العمل نشان داده شود، چون این سیاه‌نمایی زیر سؤال بردن خدمات نظام محسوب می‌شود.

مخبر دزفولی در ادامه با اشاره به گزارش روند تدوین طرح نظام مالکیت فکری و معنوی گفت: اصلاح روند ثبت مالکیت فکری و معنوی، تضمین ادامه روند موفقیت‌های علمی کشور است.

وی افزود: مقام معظم رهبری نسبت به موضوع مالکیت معنوی در کشور دارای مواضع روشنی هستند و باید این مواضع معظم له مدنظر قرار گیرد.

رئیس شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: با توجه به پیشنهاد وزارت علوم، یک ستاد با محوریت این وزارت و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد راهبری تشکیل شده و پیش‌نویس قانون مزبور پس از تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط دولت به صورت یک لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

نظر شما