شناسهٔ خبر: 9141 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار ویژه نامه ماهنامه پرسمان با موضوع وحدت حوزه و دانشگاه

ویژه نامه «وحدت در هدف» با موضوع وحدت حوزه و دانشگاه به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از رسانیوز؛ ویژه نامه «وحدت در هدف» با موضوع وحدت حوزه و دانشگاه به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با آثاری از: آیت الله جوادی آملی، علامه مصباح یزدی، حجج اسلام محمدیان، جواد محدثی، محمدعلی لیالی و آقایان: دکتر بانکی، دکتر ابراهیم فیاض، دکتر محمد محمدرضایی، محمدمهدی موسوی، محسن زارع‌پور، ایمان نوروزی، مصطفی عسگری، محمدمهدی موسوی و... منتشر شد.

در این ویژه نامه ماهنامه پرسمان می‌خوانیم: از دارالعلم تا دارالفنون (حجت‌الاسلام محمدعلی لیالی)، امام خمینی و شکل­گیری وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت حوزه و دانشگاه از دیدگاه مقام معظم رهبری (حجت شعبانی)، هیچ علمی، علم دیگر را نفی نمی­کند (آیت الله جوادی آملی)، وحدت در هدف (مصاحبه غیرحضوری با علامه مصباح یزدی، تهیه و تنظیم علی اکبر عالمیان)، چند نکته پیرامون وحدت حوزه و دانشگاه (حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان)، بنیانگذاران وحدت(حجت شعبانی)، تولد یک تلاقی مبارک (حجت‌الاسلام جواد محدثی)، من همه علم نیستم (گفت‌وگو با دکتر بانکی)، قطره، یک برگ را هم تکان نمی­دهد (گفت‌وگو با دکتر محمد محمدرضایی)، رهبری که اهل دانشگاه بود... (فاطمه علیزاده).

از وحدت سیاسی تا وحدت معرفتی و کارکردی (گفت‌وگو با دکتر ابراهیم فیاض) از دیگر بخش‌های این ویژه نامه است.

در بخشی دیگر از این ویژه نامه می‌خوانیم: اسوه­های دانشگاهی در سنگر علم و ایمان، اسوه­های حوزوی در سنگر علم و ایمان، ویژگی­های نظام آموزشی حوزه­های علمیه (محسن زارع‌پور)، ویژگی­های نظام آموزشی دانشگاه، حلقه­هایی از زنجیره وصل حوزه و دانشگاه (محمدمهدی موسوی)، مهندس­های آخوند! (ایمان نوروزی)، دکتر مهندس­هایی که می­خواهند مجتهد شوند (مصطفی عسگری)، گام نخست: تحول در علوم انسانی (گفتگو با دکتر مسعود آذربایجانی؛ گفتگوکننده: حسن صدرایی عارف)، مغز متفکر و چشم بینای نهاد (مصاحبه با حجت‌الاسلام و المسلمین رنجبران)، این جاده دوطرفه است (گفت‌وگو با حجت‌الاسلام ساداتی نژاد)، کفش­هایشان را جفت می­کنم (گفت‌وگو با حجت‌الاسلام و المسلمین استاد عابدینی)، کیش مهر (علامه طباطبایی)، معرفی کتاب و نگاهی کوتاه به چگونگی تدوین سند دانشگاه اسلامی.

گفتنی است، این ضمیمه از ماهنامه پرسمان به صاحب امتیازی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و سردبیری محمدعلی لیالی، از سوی معاونت مطالعات راهبردی، در ۶۰ صفحه رنگی منتشر ‌شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این ویژه‌نامه می‌توانند با شماره ۰۲۵۳۲۱۱۰۳۵۵ تماس بگیرند.

نظر شما