شناسهٔ خبر: 9213 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

محمودی: ضعف نشر قرآنی ناشی از کم‌توجهی مسئولان فرهنگی است

مدیرعامل اتحادیه ناشران قرآنی درباره نشر آثار قرآنی گفت: نشر مذهبی و قرآنی کشورمان در چند سال اخیر ضعیف شده است و این ضعف از کم‌توجهی مسئولان ناشی می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ سیدمحمدحسین محمودی، مدیرعامل اتحادیه ناشران قرآنی با اشاره به مشکلات ناشران دینی و قرآنی گفت: نشر مذهبی و قرآنی کشورمان در چند سال اخیر ضعیف شده است و بسیاری از ناشران از این حوزه خارج شده و به چاپ آثار در زمینه‌های دیگر روی آورده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه اغلب ناشران دینی و قرآنی با مخاطب عام مواجه هستند، از این رو باید با قیمت پایین‌تری آثار منتشر شده را عرضه کنند؛ همچنین در حال حاضر علاوه بر ضعف قدرت خرید مردم، گرایش کمتری برای مطالعه چنین کتاب‌هایی وجود دارد.

محمودی ادامه داد: طی چند سال گذشته، چاپخانه‌ها به صورت چندزمانه فعالیت می‌کردند، اما در حال حاضر فعالیت بسیاری از آنها در قالب یک زمان محدود تقلیل یافته است و برخی از ناشران کار نشر را رها کرده و چاپخانه‌ها هم تعطیل شده‌اند.

آثار دینی و قرآنی خریداری و به رایگان توزیع شوند

مدیر انتشارات لاهوت همچنین به خرید کتاب‌های دینی و قرآنی توسط وزارت ارشاد اشاره و بیان کرد: در بیشتر کشورها، چاپ کتاب‌های مذهبی مورد توجه است و کتاب‌های دینی و قرآنی خریداری و به صورت رایگان در جامعه توزیع می‌شوند؛ در حالی که در کشور ما که ام‌القرای جهان اسلام است، توجه جدی به این موضوع نمی‌شود و آنچه در این راستا انجام می‌شود، بسیار اندک است.

وی در ادامه با بیان اینکه دست‌اندرکاران نشر قرآنی از کم‌توجهی مسئولان به این حوزه رنج می‌برند، تصریح کرد: از میان ناشرانی که اکنون فعالیت می‌کنند، تعداد محدودی در مقابل مشکلات چاپ و نشر مقاومت کرده و به حیات خود ادامه می‌دهند و این درحالی است که هر سال تعداد آنها کاهش می‌یابد.

نظر شما