شناسهٔ خبر: 9215 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار جلد هشتم اندیشه سیاسی تربیتی در نهج البلاغه

جلد هشتم اندیشه سیاسی تربیتی در نامه‌های نهج البلاغه توسط موسسه بوستان کتاب به قلم آیت الله احمد بهشتی منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خبرگزاری شبستان؛ با انتشار جلد هشتم اندیشه سیاسی- تربیتی در نامه های نهج البلاغه توسط موسسه بوستان کتاب، دوره ۸ جلدی این مجموعه به قلم آیت الله احمد بهشتی تکمیل شد.

کارشناس بازاریابی ارتباط با مراکز علمی بوستان کتاب، ضمن اعلام این خبر گفت: جلد هشتم این اثر گرانسنگ، با قلم توانای محقق گرانمایه، آیت الله دکتر احمد بهشتی از چاپ خارج شد و بدین ترتیب، این مجموعه کامل شد.
مهدی محدثی در توضیح پیرامون این اثر بیان کرد: نهج‏البلاغه، دربردارنده خطبه ها، نامه ها و حکمت ها و کلمات قصار امیر مومنان علی(ع) و اقیانوسِ موج‏خیزى است که گوهرهاى فراوانى از علم و معرفت را در خود نهفته دارد؛ از آن جمله نکته های تاریخی، ادبی، عرفانی، تربیت و سیاست است که در این کتاب، به وفور به چشم مى‏خورد؛ تربیت و سیاست، همان چیزى است که همیشه روزگار، دو رکن مهم جامعه بشرى بوده و هست. در این مجموعه، اندیشه سیاسى - تربیتىِ علوى در نامه‏هاى نهج‏البلاغه، به تفصیل بررسى شده است.
وی افزود: نویسنده با تمرکز به ۷۹ نامه از نهج البلاغه، نکته های سیاسی و تربیتی این نامه ها را استخراج کرده و با قلمی روان و شیوا در یک مجموعه ۸ جلدی و در ۳۵۰۰ صفحه، به تبیین و توضیح آنها پرداخته است. نامه های یادشده، خطاب به امام حسن مجتبی (ع)، سلمان فارسی، حارث همدانی، استاندار مدینه، ابوموسی اشعری، معاویه و ... است که در هریک از این نامه ها، به فراخور زمان و مکان، توصیه ها، تذکرات و رهنمودهای تربیتی و سیاسی، با سخنانی دلسوزانه ارائه شده است. 
گفتنی است که جلدهای ۱ تا ۷ این مجموعه، تا کنون سه بار به عنوان کتاب برگزیده معرفی شده اند؛ یک بار در سال ۹۰ در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم؛ یک بار در جشنواره بین المللی پژوهش فرهنگی سال ۹۰ و یک بار هم در همایش ملی و جایزه ادبی علامه سید جعفر شهیدی در سال ۹۱.
موسسه بوستان کتاب، با انتشار این مجموعه ۸ جلدی سعی نموده این اقیانوس موج خیز (نهج البلاغه) را به تشنگان معرف ناب اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) بیشتر بنمایاند. علاقه مندان می توانند این مجموعه را از کلیه شعب و کتاب فروشی های بوستان در قم، تهران، اصفهان و مشهد تهیه کنند.

نظر شما