شناسهٔ خبر: 9223 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شرکت بازرگانی اسمارت: باید بهترین نمایشگاه چاپ منطقه را برگزار کنیم

اسماعیل سرکوبی، مدیر شرکت بازرگانی اسمارت از زیرمجموعه‌های شرکت طوبی چاپ در بررسی بیستمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران گفت: این پتانسیل در صنعت چاپ ایران وجود دارد که نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی را در بهترین کیفیت ممکن برگزار کند و با برنامه‌ریزی صحیح باید بهترین نمایشگاه چاپ منطقه را برگزار کنیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از اینبا؛ اسماعیل سرکوبی درباره اشکالات نمایشگاه بیستم گفت: یکی از ایراداتی که هر سال در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی با آن روبه‌رو هستیم، نبود سالن‌های تخصصی است زیرا در هر سالن همه حوزه‌ها مانند کارتون‌سازی، کاغذ‌سازی، چاپ، صحافی، بسته‌بندی و فروش دستگاه مشاهده می‌شود، برای مثال شرکت ما در سالنی هست که بیشتر بسته‌بندی هستند، این یکی از ایراداتی است که با یک برنامه‌ریزی منسجم قابل حل است.

سرکوبی که شرکت او ۱۰ سال در زمینه چاپ دیجیتال فعالیت انجام داده و حدود سه سال است ملزومات چاپ دیجیتال را در کشور تامین می‌کند در مقایسه نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران با دیگر نمایشگاه‌های دنیا اظهار کرد: در نمایشگاه‌های خارجی به‌عنوان بازدیدکننده شرکت کرده‌ام و به نظرم مقایسه کار درستی نیست زیرا در آن نمایشگاه‌ها بیشتر بازدیدکنندگان از کشورهای خارجی هستند اما در کشور ما بیشتر بازدیدکنندگان داخلی هستند و تعداد بازدیدکنندگان خارجی انگشت شمار است.

این مدیر شیرازی که شرکت او قصد تولید مرکب ماشین‌های دیجیتال را در داخل دارد درباره وضع صنعت چاپ ایران گفت: باتوجه به تحریم‌ها و مشکلات موجود، صنعت چاپ ایران صنعت موفقی بوده و روز به روز درحال رشد است، بیشتر مشکل صنعت چاپ در بحث مدیریتی است، زیرا هنوز متولی این صنعت مشخص نشده، افراد که در دولت برای صنعت چاپ تصمیم می‌گیرند به‌این دلیل ‌که از اهالی صنعت چاپ نیستند نمی‌توانند نسخه‌ای برای درمان چاپ تجویز کنند.

وی ادامه داد: گاهی حرکت‌های رو به جلو و مثبتی انجام می‌شود اما چون شناخت مسوولان از صنعت چاپ کم است، شاهد تحولی در این صنعت نیستیم. اگر در بخش مدیریتی از افراد جوان،  تحصیلکرده و متخصص در صنعت چاپ استفاده کنند قطعا شاهد بهبود صنعت چاپ خواهیم بود.

به گفته سرکوبی، راهکار دیگر این است که افراد تحصیل‌کرده را در مجمعی جمع کنند و از این مجمع کمک بگیرند. زیرا این افراد می‌توانند به‌عنوان یاری دهنده و مشاور به مسوولان وزارت ارشاد و حتی صنف چاپ کمک کنند.

نظر شما