شناسهٔ خبر: 9260 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار دومین شماره «پژوهش‌های سیاست اسلامی»

شماره دوم فصلنامه علمی ـ پژوهشی «پژوهش‌های سیاست اسلامی» به مدیرمسئولی حجت‌الاسلام سیدجمال‌الدین میرمحمدی و سردبیری مرتضی شیرودی منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ شماره دوم فصلنامه علمی ـ پژوهشی «پژوهش‌­های سیاست اسلامی» به مدیرمسئولی حجت‌الاسلام سیدجمال‌الدین میرمحمدی و سردبیری مرتضی شیرودی، که براساس مصوبه جلسه کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور و اعلام دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به درجه علمی ـ پژوهشی ارتقاء یافته است، منتشر شد.

بنا بر این گزارش، «استعاره صراط و سکولاریسم در اندیشه سیاسی سید قطب» از ابراهیم برزگر، «رویکردهای مطالعات سیاسی در قرآن کریم» از غلامرضا بهروزی‌لک، «اخلاق و سیاست در حکمت متعالیه» از نجمه کیخا، «سیاست در اسلام لیبرالی(بررسی و نقد اندیشه‌های سیاسی در گفتمان اسلام میانه‌رو ترکی)» از مرتضی شیرودی و رسول نوروزی فیروز، «شناسایی مبانی نظری گفتمان اسلامی توسعه با محوریت آموزه‌های دینی و اندیشه­های امام خمینی(ره)» از محسن عبدالهی مقالات این شماره از «پژوهش‌­های سیاست اسلامی» است.

علاوه بر این مقالات یادداشتی از جواد امام‌جمعه و محسن محمدی الموتی با موضوع معرفی و نقد کتاب «شیطانی که ما می‌شناسیم» (نحوه برخورد با ابرقدرت جدید ایران) پرداخته است.  

لازم به ذکر است که فصلنامه «پژوهش‌­های سیاست اسلامی» که با هدف معرفی و نقد اندیشه‌ها، گفتمان‌سازی و اندیشه‌ورزی و تولید علم و دانش بومی در دو عرصه سیاست و اسلام با رویکرد تحلیلی، نقادانه، دینی و نوآورانه منتشر می‌شود، آماده دریافت و پذیرش مقالات اساتید، دانشجویان و پژوهشگران از طریق ایمیل ipr۱۴۰۴@gmail.com است.

فصلنامه پژوهش‌های سیاست اسلامی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام www.isc.gov.ir و پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی www.sid.ir نمایه می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در صورت تمایل به تهیه شماره جدید این فصلنامه و یا اشتراک دوره‌ای با شماره ۰۲۵۳۲۱۳۵۳۲۱ تماس حاصل کنند.

نظر شما