شناسهٔ خبر: 9266 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مهارت‌افزایی تبلیغی در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفت

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش های تخصصی معاونت پژوهش و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی از برگزاری کارگاه‌های مهارت‌افزایی تبلیغی ویژه شبکه سراسری تبلیغ در سه ماهه آخر سال خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ حجت‌الاسلام علی دارابی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش های تخصصی معاونت پژوهش و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از راهکارهای موثر در توانمند‌سازی شبکه تبلغی برگزاری کارگاه‌های مهارت افزایش تبلیغی ویژه شبکه سراسری تبلیغ است تا زمینه‌ای برای حرکت عینی‌تر، دقیق‌تر و سریع‌تر در تبلیغ حکیمانه دین به لحاظ ارتقا و ارائه محتوای دین در یک قالب جامع تحقق یابد.

وی افزود: سیاست دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصص ناظر به ارتقا و کیفیت بخشی به دوره‌‌های آموزشی و کارگاه‌های مهارت‌افزایی است تا با از بین بردن ضعف‌های درونی و افزایش ظرفیت و کیفیت برنامه‌ها متناسب با جغرافیای تبلیغی کشور به صورت آسان و روان تر به وظایف آموزشی خود عمل کند.

حجت‌الاسلام دارابی برگزاری کارگاه‌های مهارت‌افزایی را یکی از عوامل موثر در پیشبرد و کارآمدی شبکه تبلیغ برشمرد و تصریح کرد: برای این منظور مطالب مهمی به صورت سه مرحله کارگاه با عناوینی مانند تجربه‌های تبلیغی مباحث استاد قرائتی در موضوع الزامات تبلیغ دین، گلشن معانی مجموعه مباحث عالم ربانی حضرت آیت الله ضیاء‌آبادی، سوژه‌های ناب منبر ویژه نکات کلیدی برای منبر و سخنرانی استاد ماندگاری و توصیه‌های علما و عرفا که در قالبی موجز اما با تاثیرگذاری بالا به منظور بهره مندی شبکه تبلیغی به ادارات کل تبلیغات اسلامی ارسال شده است. 

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش های تخصصی معاونت پژوهش و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: این دوره در چهار مرحله اجرا می‌شود که مرحله اول آن به ارتقای ادبیات نوشتاری مبلغین اختصاص دارد و در دو بخش شامل آموزش مکاتبه‌ای و اجرای کارگاه‌های حضوری انجام می‌گیرد.
حجت‌الاسلام دارابی تصریح کرد: در اجرای این کارگاه، یک منبع آموزشی تهیه شده و در اختیار مبلغین و شبکه آمورشی و تبلیغی قرار گرفته و از این منبع آزمون به عمل خواهد آمد. طبق اظهارات وی این دوره از کارگاه‌ها از پایان ماه صفر آغاز و سه ماه به طول خواهد انجامید.

نظر شما