شناسهٔ خبر: 9274 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سردار نقدی: در توسعه فرهنگی، هیچ‌ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: پس از تأخیر وزارت ارشاد در تأمین بودجه تعهد شده برای برپایی هزار نمایشگاه کتاب بسیج طی هفته کتاب، این نمایشگاه‌ها را صرف نظر از بودجه تأمین نشده توسط این وزارتخانه برپا کردیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین به ارائه توضیحاتی درباره هزار نمایشگاه کتاب بسیج پرداخت و به افتتاح یکی از این نمایشگاه‌ها با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیت‌الله جنتی، امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه تهران اشاره کرد و درباره تأخیر در آغاز به کار سایر نمایشگاه‌ها، اظهار کرد: سایر نمایشگاه‌ها نیز برگزار شد، اما در برخی از شهرها با اندکی تأخیر این کار صورت گرفت.

سردار نقدی با بیان اینکه در ۱۰ یا ۱۲ منطقه تهران نیز شاهد برپایی این نمایشگاه‌ها بودیم، اظهار کرد: این نمایشگاه‌ها در تهران نیز کمی دیرتر از زمان اعلام شده برپا شد؛ فکر می‌کنم میزان اعتباری که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متقبل شده بود آن را پرداخت کند نیز در همین راستا پرداخت شده بود. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در حال حاضر آخرین اطلاعات را درباره دلایل تأخیر ندارم، اما زمانی که متوجه این تأخیر شدم، خودم دخالت کردم و دستور دادم تا صرف‌نظر از اعتبارهای تأمین نشده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دست‌اندرکاران برپایی نمایشگاه کارشان را انجام دهند و نمایشگاه‌ها را برگزار کنند.

وی ادامه داد: این موضوع را پیگیری کردم و آدرس نقاطی را که قرار بود نمایشگاه‌ در آنها برگزار شود گرفتم تا از اجرای آن مطمئن شوم. البته اکنون نیز اطلاع دقیقی ندارم که وزارت ارشاد بالاخره به تعهد خود عمل کرده است یا خیر.

یادآور می‌شود، اول آذرماه و بعد از اقامه نماز عبادی - سیاسی جمعه تهران، مراسم افتتاح یکی از هزار نمایشگاه بسیج با حضور آیت‌الله احمد جنتی، امام جمعه موقت تهران، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

سردار نقدی در آن مراسم با بیان اینکه در بسط و توسعه فرهنگی، هیچ‌ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد، به مشارکت با وزارت ارشاد اسلامی در همه دوره‌های برگزاری این نمایشگاه اشاره و اظهار کرده بود که ۲۰ درصد از تخفیف این نمایشگاه را بسیج و ۲۰ درصد از آن را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقبل کرده است.

نظر شما