شناسهٔ خبر: 9323 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تجمع اعتراض‌آمیز جمعی از فارغ‌التحصیلان رشته بهداشت در مقابل وزارت بهداشت

جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته آموزش بهداشت و ارتقای سلامت صبح امروز در مقابل ساختمان اصلی وزارت بهداشت تجمع کردند و مراتب اعتراض خود را به وزیر بهداشت در خصوص انتصاب یک "پزشک عمومی" به سمت مدیریت دفتر ارتقای بهداشت و آموزش سلامت رساندند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ این دانشجویان در حالی که پلاکاردهایی تحت عنوان «آموزش وظیفه همه است، اما تخصص همه نیست» را به دست داشتند، از برکناری دکتر تقدیسی از سمت مدیریت دفتر آموزش بهداشت و ارتقای سلامت وزارت بهداشت که دارای PHD آموزش ارتقای بهداشت از کشور انگلستان است، گلایه کردند.

یکی از نمایندگان تجمع‌کنندگان در مقابل ساختمان وزارت بهداشت با طرح این پرسش که چرا باید از دکتر رفیعی که یک پزشک عمومی است و فعالیت بهداشتی نداشته و تخصصی در این خصوص ندارد، در این سمت قرار بگیرد، اظهار کرد: این در حالی است که وزارت بهداشت سالانه فارغ‌التحصیلان زیادی را در این رشته روانه بازار کار می‌کند و همچنین این رشته متخصصین و اساتید توانمند بسیاری دارد که در این زمینه فعالیت تخصصی انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: آموزش بهداشت شامل همه موارد و نکات بهداشتی می‌شود که لازم است به مردم منتقل شود. متاسفانه به رشته آموزش بهداشت به صورت تخصصی نگاه نمی‌شود؛ در صورتی که باید به تخصص افراد احترام گذاشت.

یکی دیگر از فارغ‌التحصیلان رشته آموزش بهداشت و ارتقای سلامت و حاضر در این تجمع نیز با اشاره به اینکه آموزش بهداشت و گسترش امر پیشگیری تنها راهکار موجود برای از میان برداشتن سونامی بیماری‌های غیرواگیر است، گفت: وزارت بهداشت از دهه ۴۰ در رشته آموزش بهداشت به تربیت نیرو می‌پردازد، در صورتی که اولویت‌های رشته ما را نمی‌داند. استفاده از یک پزشک عمومی در دفتر تخصصی آموزش بهداشت توهینی به فارغ‌التحصیلان و دانشجویان این رشته است و بهتر بود عملکرد دکتر تقدیسی در دفتر آموزش بهداشت و ارتقای سلامت وزارت بهداشت مورد ارزیابی قرار می‌گرفت.

وی افزود: آموزش بهداشت رکن هر گونه خدمات بهداشتی در دنیاست، در حالی که شاهد هستیم وزارت بهداشت کشور ما، درمان محور است و اگر می‌خواست تاکنون از توجه به درمان پاسخ مطلوبی دریافت کند، این اتفاق تاکنون محقق شده بود.

 این دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته آموزش بهداشت و ارتقای سلامت از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، مدرس،‌ اصفهان و ... بودند.

نظر شما