شناسهٔ خبر: 9345 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«چشم کور»، مستند جدید تلویزیون درباره حوادث سال ۸۸

شبکه دو با تولید و پخش مستند «چشم کور فتنه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حامد چاردوری به بازخوانی وقایع سال ۸۸ از ریشه‌های شکل گیری فتنه تا یوم الله ۹ دی می‌پردازد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ حامد چاردوری تهیه‌کننده در توضیح گفت: «چشم کور فتنه» با نگاهی تحلیلی به بررسی ریشه‌های شکل‌گیری فتنه ۸۸ و نقش عمده سلطنت‌ طلب‌ها و گروهک‌های تروریستی در این اتفاق تاریخی می‌پردازد.   

وی افزود: این مستند با بررسی ارتباط عناصر میدانی وسران فتنه با دولت آمریکا و معرفی دفاتری که  توسط آمریکا در شهرها و کشورهای مختلف منطقه مثل دوبی برای هدایت و رهبری فتنه ایجاد شده بود، به تبیین نقش این دولت در شکل‌گیری وقایع بعد از انتخابات سال ۸۸ می‌پردازد.

چاردوری افزود: «چشم کور فتنه» در ۳۰ دقیقه به مرور تصاویر و گزارش‌های مستند از وقایع ۲۲ خرداد، ۱۳ آبان، عاشورای سال ۸۸ و بی‌حرمتی عوامل فتنه به مقدسات اسلامی و در نهایت حماسه ۹ دی و ختم قائله فتنه توسط مردم با بصیرت ایران می‌پردازد.

وی درباره نامگذاری این مستند گفت: یوم الله ۹ دی روزی است که حضور مردم با بصیرت و ولایتمدار، چشم فتنه را کور کرد، به همین سبب این اثر «چشم کور فتنه» نام گرفته است.

این تهیه‌کننده گفت: «چشم کور فتنه» که به سفارش گروه سیاسی شبکه دو تهیه شده، یکشنبه، ۸ دی ساعت ۲۱ روی آنتن تلویزیون می‌رود.

نظر شما