شناسهٔ خبر: 9369 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حضور فیلم‎های ایرانی در ششمین جشنواره بین‎المللی فیلم بنگلور

فیلم‎های سینمایی «استرداد» و «هیس دخترها فریاد نمی‎زنند» در ششمین جشنواره بین المللی فیلم بنگلور به نمایش در می‎آید.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ فیلم استرداد ساخته علی غفاری – برنده جایزه بهترین فیلم در بخش سودای سیمرغ در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر که چندی پیش در جشنواره فیلم چنای نیز به نمایش درآمد- در بخش مسابقه سینمای آسیا حضور دارد.

همچنین در بخش غیر رقابتی سینمای جهان، هیس ... دخترها فریاد نمی زنند ساخته پوران درخشنده – برنده جایزه فیلم منتخب تماشاگران در جشنواره فجر سال گذشته و با سابقه حضور در جشنواره های فیلم سائوپائولو، گوا، کرالا و چنای- شرکت می کند.

ششمین جشنواره بین المللی فیلم بنگلور از ۵ تا ۱۲ دی ماه سال جاری در کشور هند برگزار می شود.

 

برگزاری مجمع عمومی دستیاران فیلمبردار

مجمع عمومی کانون دستیاران فیلمبردار سینمای ایران با حضور بی نظیر اعضای این صنف تشکیل و شورای مرکزی جدید این کانون به مدت دو سال برگزیده شد.

خانه سینما اعلام کرد که در این مجمع پس از ارائه گزارش شورای مرکزی پیشین و برگزاری انتخابات و شمارش آرا، به ترتیب مهرداد لشکری نژاد با ۷۷ رأی، مصطفی بافرونی با ۶۱ رأی، ذبیح الله آقابابایی با ۵۶ رأی، فرهاد کریمی با ۵۳ رأی و حسینعلی محب جلیلی با ۴۸ رأی به عنوان اعضای اصلی و محمدرضا میرکیانی و سید حسین قدیمی هر یک با ۴۵ رأی به ترتیب به عنوان اعضای علی البدل شورای مرکزی کانون انتخاب شدند.

همچنین در این مجمع، بهرام مشایی با ۵۴ رأی به عنوان بازرس اصلی و داود خدنگی نوجه با ۳۲ رأی به عنوان بازرس علی البدل برگزیده شدند.

 

دیدار اعضای کانون پخش کنندگان با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

نمایندگان کانون پخش کنندگان سینمای ایران با مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در محل بنیاد دیدار کردند.

در این دیدار که مرتضی شایسته، سیروس تسلیمی، حبیب اسماعیلی، بیژن امکانیان، اصغر بانکی، و جلال قزل ایاق به نمایندگی از کانون پخش کنندگان حضور داشتند مباحثی درخصوص حمایت از پخش و اکران و همچنین اهمیت آن، مطرح و مورد ارزیابی قرار گرفت.

محمدرضا جعفری جلوه در این نشست ضمن تاکید بر حمایت بنیاد از ساماندهی پخش فیلم در سینماهای کشور یادآور شد: از مهمترین سیاست های فراروی بنیاد حمایت از بخش خصوصی و فعالان این عرصه می باشد.

وی پیش نیاز ارتقاء فرهنگی را رونق اقتصادی دانسته و افزود: الگوی مطلوب ما در سینما، سینمای فرهنگی تجاری است. ارجحیت بر مقوله فرهنگی است و برای جلوگیری از قاچاق آثار سینمایی مکلف به تولید فیلم خوب و با ارزش و اکران مناسب آن و ساخت سالن های خوب نمایش هستیم.

مدیر عامل بنیاد همچنین سیاست های حمایتی بنیاد را به محورهایی چون حمایت قبل از تولید، تولید و پس از تولید تقسیم کرد وادامه داد:نظر به اینکه موضوع مشترک ما پخش می باشد باید نشست هایی به منظور آشتی مخاطب با سینما با مشارکت بخش های مختلف از جمله سینما شهر برگزار کرده تا بتوانیم به طرحهای مشترکی برسیم.

جعفری جلوه با اشاره به وضعیت نامطلوب دفاتر پخش توضیح داد: دفاتر فعلی پخش نیاز به بازسازی و نوسازی دارد و باید از امکانات و تجهیزات روز دنیا بهره مند شوند.

مرتضی شایسته در ابتدای جلسه ضمن ابراز خرسندی و تقدیر از قبول مسووولیت بنیاد از سوی جعفری جلوه، به مجموعه مشکلاتی که دفاتر پخش و سینما در حوزه اکران با آن روبرو هستند اشاره کرده و گفت: بنیاد سینمایی فارابی از اهمیت ویژه ای برای سینماگران برخوردار است. امیدواریم با توجه به اهمیت موضوع و تعامل و همفکری با مدیریت جدید بنیاد بتوانیم مشکلات موجود را به حداقل برسانیم.

 

گالری پنجره با آثار ۳۰ هنرمند افتتاح شد

گالری پنجره با برپایی نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه از ۳۰ هنرمند جوان به جمع گالری ها تهران پیوست.

گالری پنجره چندی پیش با انتشار فراخوانی در رسانه های جمعی از نقاشان و مجسمه سازان برای شرکت در یک نمایشگاه گروهی با موضوع آزاد دعوت کرد و هنرمندان آزاد بودند که از آثار خود برای شرکت در این نمایشگاه را تا ۵ اثر به این گالری ارسال کنند که در نهایت پس از بررسی عکس های آثار ۳۰ هنرمند برای شرکت در این نمایشگاه پذیرفته شد.

در این نمایشگاه آثاری از علیرضا مسعودی، آریا ساعتچی، آنالیا طاهریان، همایون تک، الهام قربانی، پژمان نوروزی، ترانه صادقیان، هدی فرهانیان، حکمت رحمانی، سورنا زمانی، نگین جواهری، مهدی سراج، علیرضا جهرمی، صبا عشقی، منیژه اخوان، سهیل مختار، هادی احمدی، معین شیخ شعاعی، سمیرا کرمی، مریم باقریان، تهمینه میر مطهری، محسن حسین مردی، لیلا نورایی، مائده سالار، راشیت تیموری، نازنین ارغوان، هدیه جعفری، فرزانه رستمی، محمد طرزی، طاهره افضلی، فرزانه زادمهر به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه جمعه ۶ دی ماه افتتاح شد و تا ۲۰ دی ماه ادامه خواهد داشت.

گالری پنجره در خیابان ظفر، انتهای فرید افشار، بابک شرقی، بن بست بابک، پلاک ۲۹ طبقه دوم واقع شده است.

 

تخفیف نمایش خاطرات یک گاو جنون زده به دانشجویان

نمایش محیطی«خاطرات یک گاو جنون زده» به نویسندگی اسماعیل همتی و کارگردانی نفیسه لاله برای خرید بلیت خود توسط دانشجویان ۲۰ درصد تخفیف در نظر گرفته است.

این تخفیف شامل دانشجویان رشته های مختلف سراسر دانشگاه ها می شود و آنان می توانند با ارائه کارت دانشجویی به گیشه یا شماره دانشجویی به پایگاه های اینترنتی فروش بلیت از خدمات تخفیف این نمایش استفاده کنند.

نمایش محیطی خاطرات یک گاو جنون زده که کاری از گروه تئاتر نوتئا این روزها درفضای زیرزمین ( بخش اداری ) فرهنگسرای نیاوران اجرا می شود و یک اجرای متفاوت شورایی ( با مشارکت تماشاگر )است که تنها بازیگر آن الوند

شمس موسوی است. اجرای محیطی خاطرات یک گاو جنون زده تا ۴ بهمن ماه در دو نوبت ، ۱۷.۳۰و ۱۸ و ۳۰ دقیقه در زیرزمین فرهنگسرای نیاوران ادامه خواهد داشت.

 

نقطه سوم

سومین جشنواره بین المللی نقطه با حضور ۲۲ اثر نمایشی از سراسر کشورو ۲ اثر مشترک از ایران و روسیه در روزهای ۱۴ و ۱۵ دی ماه سال جاری در گروه نمایش دانشگاه آزاد اسلامی اراک، مجتمع دانشگاهی امیر کبیر، برگزار خواهد شد.

حامد نصرآبادیان دبیر جشنواره بین المللی نقطه گفت: تا پایان آذر ماه ۱۴۷ هنرمند از سراسر کشورآثار خود را برای شرکت در این جشنواره به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند. از این میان ۲۵ اثر پذیرفته و ۴ اثر مشروط به بازبینی مجدد شده اند که به دلیل تداخل امتحانات دانشجویان با زمان برگزاری جشنواره ۲۴ اثر در جشنواره حضور خواهند یافت.

سومین جشنواره بین المللی نقطه با همکاری معاونت فرهنگی هنری دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار می شود و ۱۵ دی ماه با اجرای عرفان پهلوانی در مراسم اختتامیه به کار خود پایان می دهد.

 

نیمی از فروش نمایش سقراط به درمان بیماران سرطانی تئاتر اختصاص می یابد

عوامل نمایش سقراط تصمیم گرفته اند نیمی از درآمد حاصل از فروش بلیت اجرای دهم دی ماه را به تامین هزینه های درمانی بیماران سرطانی تئاتر اختصاص دهند.

حمیدرضا نعیمی همراه با عوامل دیگر نمایش سقراط به منظور حمایت از هنرمندان تئاتری که دچار بیماری سرطان شده اند ، تصمیم به اختصاص نیمی از درآمد حاصل از فروش بلیت اجرای دهم دی ماه نمایش سقراط برای درمان این هنرمندان گرفت.

مجید بهرامی و مصطفی عبداللهی نیز از جمله هنرمندانی هستند که دچار بیماری سرطان هستند.

همچنین بخشی از درآمد فروش بلیت نمایش فلان و چنان حکومت خان جان که در فرهنگسرای آیینه شهر اراک به صحنه می رود پیش فروش بلیت های خود را به تامین هزینه های درمان مجید بهرامی اختصاص می دهد.

 

ویدیو آرت های کیارستمی افتتاح شد

ویدیوآرت های عباس کیارستمی به همراه ۱۶ هنرجوی این هنرمند، که برخی از این آثار در فستیوال های خارجی و داخلی به نمایش در آمده اند با عنوان باد هرکجا بخواهد می وزد در گالری ماه مهر در معرض دید علاقمندان قرار گرفتند.

عباس کیارستمی و علیرضا سمیع آذر سال گذشته کارگاه آموزشی ویدیوآرت در موسسه فرهنگی هنری ماه مهر با حضور ۴۰ هنرجو برپا کردند که طی این دوره آموزشی هنرجویان به ساخت آثار مختلفی دست زدند و بر اساس تم این کارگاه آموزشی که ˈبادˈ در نظر گرفته شده بود، ویدیوآرت های مختلفی تولید کردند.

بر همین اساس عباس کیارستمی در نمایشگاهی با عنوان باد هرکجا بخواهد می وزد که روز جمعه ۶ دی ماه در گالری ماه مهر برگزار شد به همراه ۱۶ هنرجو آثار تولید شده در این کارگاه آموزشی را به نمایش در آوردند.

نمایشگاه باد هرکجا بخواهد می وزد تا ۲۷ دی ماه همه روزه در گالری ماه مهر واقع در بلوار آفریقا، کوچه نیلوفر، پلاک ۷ میزبان هنردوستان است.

نظر شما