شناسهٔ خبر: 9386 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار سومین چاپ «هنر اسلامی و تبلور آن در تاج محل و الحمرا»

کتاب «هنر اسلامی و تبلور آن در تاج محل و الحمرا» تالیف مشترک نیما مکاری و حسین عالی به چاپ سوم رسید. نخستین و دومین انتشار این کتاب در سال گذشته (1391) روانه کتابفروشی‌ها شده بود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ کتاب «هنر اسلامی و تبلور آن در تاج محل و الحمرا» ۶ فصل دارد که به ترتیب عبارتند از «معرفی و نحوه استفاده از مواد و مصالح»، «ورود طراحی هندسی به هنر اسلیمی یا اسلامی»، «آثار هنری انتخاب شده از موزه هنری متروپولیتن»، «فعالیت‌های نمونه سازی»، «کاخ الحمرا» و «تاج محل». 

مولفان در بخشی از پیشگفتار خود نوشته‌اند: «آن‌چه در این کتاب مورد نقد و بررسی قرار گرفت، آثاری است مدون موسوم به هنر اسلیمی که در جای جای جهان اسلام قرن‌ها به لحاظ زیبایی، هماهنگی، ریزه کاری، تصحیح و پیچیدگی مورد بحث و تحقیق بوده است.» 

«معماری اسلامی» رابرت هیلن براند، ترجمه ایرج اعتصام، «ایران در اسپانیای مسلمان» شجاع‌الدین شفا و ترجمه مهدی سمسار، «سبک‌شناسی معماری ایران» محمدکریم پیرنیا، «تاریخ ده‌هزار ساله ایران» عبدالعظیم رضایی، «هنر اسلامی» کارل دوری، ترجمه رضا بصیری، «هنر هندسه» محمود توسلی و «سیر هنر در تاریخ ۲» امیرحسین ذکرگو (کتاب درسی دوره هنرستان) نام برخی منابع و مآخذ نویسندگان برای نگارش این کتاب است. 

لازم به ذکر است که در راستای نگارش این کتاب نویسندگان از منابع انگلیسی و لاتین استفاده نکرده‌اند. 

نخستین چاپ این کتاب در فروردین سال گذشته (۱۳۹۱) با شمارگان دو هزار نسخه و بهای چهار هزار و ۸۰۰ تومان و دومین انتشار آن نیز  بهار سال گذشته با شمارگان هزار نسخه و بهای پنج هزار و ۲۰۰ تومان روانه کتابفروشی‌ها شده بود. 

چاپ سوم کتاب «هنر اسلامی و تبلور آن در تاج محل و الحمرا» تالیف مشترک نیما مکاری و حسین عالی با شمارگان هزار نسخه، ۱۱۸ صفحه و بهای ۶ هزار و ۸۰۰ تومان از سوی انتشارات موسسه آموزش عالی ایوانکی منتشر شده است. 

نیما مکاری و حسین عالی مدرس موسسه آموزش عالی، غیرانتفاعی و غیر دولتی ایوانکی هستند.

نظر شما