شناسهٔ خبر: 9392 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رسالت روحانیون در دانشگاه از منظر رهبر انقلاب

منظومه فکری مقام معظم رهبری درباره انقلاب اسلامی، نقش دانشگاهیان در پیشبرد آرمان‌های انقلاب و روش و اصول فعالیت روحانیون در دانشگاه‌ها کتاب شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خبرگزاری شبستان؛ کتاب «رسالت روحانیون در دانشگاه ها از منظر رهبر معظم انقلاب» به کوشش محمد طهماسبی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

این کتاب در دو بخش تنظیم و تدوین شده است؛ بخش نخست کتاب منتخب ترتیبی بیانات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه های سراسر کشور، روسای دانشگاه ها، دانشگاهیان و طلاب حوزه های علمیه، دیدار با اعضای دفتر همکاری حوزه و دانشگاه، تشکل های دانشجویی قم و حکم انتصاب مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و... آمده است. 
بر اساس این گزارش، بخش دوم دسته بندی موضوعی بیاینات رهبر معظم انقلاب در این باره است که موضوعاتی همچون ضرورت حضور و وظایف روحانیون و مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، روش و اصول فعالیت روحانیون در دانشگاه ها، شرایط و بایسته های حضور روحانی حاضر در دانشگاه ها و... است.

همچنین در ابتدای کتاب هم مقدمه مفصلی درباره منظومه فکری مقام معظم رهبری درباره انقلاب اسلامی و نقش دانشگاهیان در پیشبرد آرمان های انقلاب آمده است.
در بخشی از این کتاب از قول رهبر معظم انقلاب آمده است: «اگر بنا بود بنده در همین زمان، در انتخاب یک شغل و کاری مُخیّر باشم، یکی از دو سه کاری که انتخاب می‏کردم، یقیناً همین کاری است که شما [روحانیون فعال در دانشگاه ها]، انتخاب کرده‏اید؛ حضور در میان بخشی از نسل جوان که اولاً آرایش علم و معرفت در ذهن و روح آنها هست، پس سخن گفتن با آنها برای اهل علم و معرفت آسان‏تر است، ثانیاً آینده کشور و ملت و شاید اسلام و مسلمین، به دست کسانی از میان اینهاست که هر کلمه‏ای که شما به آنها بگویید و د ر دل آنها اثر بکند و ماندگار بشود و جان آنها را شکل بدهد، ای بسا خلقی در آینده به آن، هدایت و با آن، راهی به سوی جماعتی گشوده بشود.»(تاریخ۱۶/۲/۱۳۷۸)
بنابر گزارش روابط عمومی دفتر نشر معارف، این کتاب در ۲۰۸ صفحه، قطع رقعی، با تیراژ ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۵۶۰۰ تومان از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

شایان ذکر است، علاقه مندان می توانند برای تهیه این کتاب با شماره تلفن ۰۲۵۳۷۷۴۰۰۰۴ تماس حاصل کرده یا به نمایندگی‏های پاتوق کتاب در تهران، قم، مشهد، شیراز، کرمانشاه و رشت یا سایت اینترنتی پاتوق کتاب (www.ketabroom.ir) مراجعه کنند.

نظر شما