شناسهٔ خبر: 9402 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عرضه آثار انقلابی در پاتوق‌های کتاب

مدیر عامل موسسه نشر شهر از برپایی نمایشگاه آثار انقلابی در پاتوق‌های کتاب خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ امیرمسعود شهرام‌نیا عنوان کرد: پاتوق‌های کتاب، غرفه‌های کوچکی در مجموعه ایستگاه‌های مترو ‌هستند که به عرضه کتاب و محصولات فرهنگی به مسافران درون شهر تهران مشغولند. 
 
وی با بیان این‌که اکنون از مجموع پاتوق‌های موجود در ایستگاه‌های مترو حدود ۲۰ غرفه به موسسه نشر شهر، ۲۰ غرفه به مجمع ناشران انقلاب اسلامی و هفت غرفه به سایر ناشران تعلق دارند، ادامه داد: هنگامی که در یک محیط عمومی کتاب عرضه می‌شود مخاطبان آن با علاقه‌مندان کتاب در خیابان انقلاب یا فروشگاه‌های شهروند تفاوت زیادی دارند؛ برای مثال مخاطبان کتاب‌های دانشگاهی و تخصصی برای تهیه کتاب‌های خود به این پاتوق‌ها مراجعه نمی‌کنند. 
 
مدیرعامل موسسه نشر شهر با اشاره به حجم کم و حمل آسان کتاب‌های این پاتوق‌، گفت: این آثار  روزهای عادی با  ۱۰ درصد تخفیف و در مناسبت‌های مختلف، با تخفیف بیش از ۱۰ درصد به علاقه‌مندان فروخته می‌شوند.
 
وی درباره آینده‌ پاتوق‌های کتاب توضیح داد: اکنون همه این پاتوق‌ها از دکور یکسانی برخوردارند و درصدد هستیم با همکاری مجمع ناشران انقلاب اسلامی این پاتوق‌ها را از جنبه‌های کمی و کیفی توسعه و گسترش دهیم تا زمینه عرضه کتاب برای همه سلایق و گروه‌های سنی بیش از پیش فراهم شود. 
 
شهرام‌نیا افزود: درایام دهه فجر امسال نمایشگاه‌ منحصر به فردی از آثار انقلابی در همه ایستگاه‌های مترو، فروشگاه‌های شهروند و کتابخانه‌های فرهنگی ارایه خواهیم کرد و برای نوروز سال ۱۳۹۳ نیز در حال تدوین بسته‌های فرهنگی هستیم.

نظر شما