شناسهٔ خبر: 9443 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

300 داور، آثار جایزه کتاب فصل را ارزیابی کردند

مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب از داوری آثار ارسال شده به بیست و ششمین دوره جایزه ادبی کتاب فصل توسط 300 داور در 25 گروه خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ مراسم اختتامیه بیست و ششمین دوره جایزه کتاب فصل، عصر روز گذشته، هشتم دی و با حضور سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد، علی شجاعی‌صائین، مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و نجفقلی حبیبی، دبیر علمی این دوره از جایزه کتاب فصل در سرای اهل قلم برگزار شد.

علی شجاعی‌صائین در این مراسم با تشکر از هیئت داوران گفت: از همه کسانی که در دبیرخانه کتاب فصل زحمات ارزیابی بیش از چهار هزار اثر را در این دوره از جایزه کتاب فصل برعهده داشتند، قدردانی می‌کنم.
وی افزود: بیست و شش دوره گذشته بدون وقفه برگزار شد و آثار خوب و موفقی به جامعه کتاب‌ معرفی شده‌اند؛ از این رو در این مدت، بیش از ۳۰۰ نفر در ۲۵ گروه، داوری این آثار را برعهده داشته‌اند و دبیران علمی هم زحمات طاقت‌فرسایی را در این سال‌ها به دوش کشیدند.
شجاعی‌صائین ادامه داد: در حال حاضر داوری‌های بیست و هفتمین دوره جایزه کتاب فصل آغاز شده و از داوران این آثار دعوت شده و به زودی آثار رسیده، برای بررسی به گروه‌های داوری ارائه خواهد شد.
ساکت: جای خالی کتاب‌های اخلاق مهندسی در دانشگاه‌ها دیده می‌شود
مصطفی ساکت، صاحب اثر شایسته تقدیر «بایسته‌های اخلاق مهندسی»، در ادامه این مراسم ویژگی‌های این کتاب را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این اثر به مخاطبان می‌آموزد که اگر یک سهل‌انگاری اخلاقی در پروژه‌ای رخ داده باشد، چگونه می‌تواند بسیاری از پروژه‌ها را با شکست مواجه کند و در نهایت ضررهای مالی و جانی بسیاری به دنبال داشته باشد.
وی ادامه داد: این کتاب می‌تواند راهگشای مهندسان و مدرسان دانشگاه‌ها باشد و در حال حاضر جای خالی چنین آثاری به‌ عنوان یک درس مستقل در دانشگاه‌های ما به شدت احساس می‌شود؛ از این رو امیدوارم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این درس را به‌ عنوان درس اصلی و مستقل برای دانشگاه‌ها در نظر گیرد.
این نویسنده در ادامه درباره اثر ترجمه‌ خود گفت: «بایسته‌های اخلاق مهندسی» کتابی کامل، جامع و مختصر در مباحث اصلی و بنیادین اخلاق مهندسی محسوب می‌شود که برگرفته از اصلی‌ترین کتاب‌های مرجع در حوزه‌ مهندسی و آموزش مهندسی است.
در ادامه، کوروش صفوی، مترجم شایسته تقدیر «واژه‌ها بدون معنی» و تقی عضدی، مترجم برگزیده کتاب «جامع سلامت کودک» درباره آثار خود صحبت کردند.

نظر شما