شناسهٔ خبر: 9465 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هفتمین شماره دوفصلنامه «پژوهش‌نامه علوی» منتشر شد

هفتمین شماره دوفصلنامه علمی ـ پژوهشی «پژوهش‌نامه علوی» به صاحب‌امتیازی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، مدیرمسئولی حمیدرضا آیت‌اللهی و سردبیری علیرضا میرزامحمد منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ هفتمین شماره دوفصلنامه علمی ـ پژوهشی «پژوهش‌نامه علوی» به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و با مقالاتی همچون «امامت علی(ع) در نهج‌‌البلاغه: نص یا بیعت؟» از معصومه دولت‌‌آبادی، «ویژگی‌های حکومت توسعه‌یافته در پرتو رهنمودهای امام علی(ع)» از علی‌اصغر سعدآبادی و علی‌اصغر پورعزت و «بررسی و نقد مقاله «[امام] علی‌بن‌‌ابی‌طالب[(ع)]»، دائرة‌المعارف اسلام (EI۳)» از سعادت غضنفری منتشر شد.

«نقش امیرالمؤمنین(ع) در شکوفایی دانش اخلاق اسلامی از منظر روایات» از عباسعلی فراهتی و زهرا زمانی قورتانی، «بررسی فرایند عدالت مالیاتی در نهج‌‌البلاغه» از سهراب مروتی و فرشته دارابی و «مفهوم‌‌شناسی "توکل" و نتایج آن از منظر نهج‌البلاغه» از سیدصدرالدین موسوی جشنی و مسعود درودی دیگر مقالات آخرین شماره «پژوهش‌نامه علوی» است.

یادآور می‌شود، «پژوهش‌نامه علوی» دوفصلنامه‌ای علمی ـ پژوهشی است که به صاحب امتیازی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، مدیرمسئولی حمیدرضا آیت‌اللهی و سردبیری علیرضا میرزامحمد منتشر می‌شود و می‌کوشد با فراهم کردن زمینه تتبع و شناسایی سیره نظری و عملی امام علی(ع) در ابعاد مختلف، به ارائه دستاوردهای تحقیقاتی بدیع در سیره حضرت بپردازد.

بازنگری در فرهنگ و معارف علوی، بررسی فضایل و مناقب امام علی(ع) و شناسایی و معرفی ارزش‌های وجودی و نگرش جامع امام علی(ع) در ابعاد فرهنگی، اعتقادی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی،تاریخی، ادبی و انجام مطالعات تطبیقی، رویکرد کلی این نشریه در دریافت و چاپ مقاله است

نظر شما