شناسهٔ خبر: 9488 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شبکه نمایش خانگی رقیب جدی تلویزیون

تهیه‎کننده سریال دلنوازان گفت که شبکه نمایش خانگی رقیبی جدی برای تلویزیون است و آثار توزیع شده در این بخش می‎تواند به ارتقای کیفی آثار تلویزیونی منجر شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ ایرج محمدی درباره وضعیت شبکه نمایش خانگی افزود: یکی از فرمت های ارائه محصولات فرهنگی، توزیع آن در شبکه نمایش خانگی است و این مهم از جایگاه وی‍ژه ای برخوردار است.

وی یادآور شد شبکه نمایش خانگی با ارایه آثار کیفی رونق می یابد درحالی که آثار غیر کیفی این شبکه را با بحران مواجه می کند.

تهیه کننده سریال دلنوازان تاکید کرد: وقتی خریدار از محصولی که از شبکه نمایش خانگی می خرد راضی نباشد این امر در اقتصاد این بخش نیز اثر می گذارد.

 

رقابت شبکه نمایش خانگی با تلویزیون

محمدی درباره لزوم توزیع و ساخت سریال های ویدیویی در شبکه نمایش خانگی توضیح داد: سرمایه گذاران به هر حال در سال های اخیر به این بخش توجه کرده اند و به نظرم در جاهایی که تلویزیون قادر به ارائه سریال های خوب یا جذاب نیست شبکه نمایش خانگی می تواند اوقات فراغت مخاطبان خود را پر کند.

وی ادامه داد: معتقدم شبکه نمایش خانگی می تواند رقیبی جدی برای تلویزیون باشد و این دو رسانه در رقابتی نزدیک، می توانند به ارتقای کیفیت هم کمک کنند.

تهیه کننده سریال ترش و شیرین تاکید کرد: اقتصاد شبکه نمایش خانگی در گرو کیفیت اثار ارائه شده است و هرگاه کیفیت فیلم ها و مجموعه های ویدیویی مطلوب بوده، سرمایه گذاران و تولید کنندگان راضی بوده اند.

 

انتقاد از سریال های نیمه تمام در شبکه نمایش خانگی

محمدی درباره آسیب توزیع سریال های ویدیویی در شبکه نمایش خانگی در سال های اخیر اظهار کرد: متاسفانه گاه می بینیم که سریالی در شبکه نمایش خانگی نیمه تمام رها می شود یا سریال های تولید شده در این بخش، کیفیت مطلوبی ندارد.

وی پیشنهاد داد که برای تولید مجموعه های ویدیویی در شبکه نمایش خانگی بهتر است چارچوب مشخصی درنظر گرفته شود.

این تهیه کننده تلویزیون خواستار استفاده از عوامل حرفه ای در تولید فیلم های ویدیویی و سریال ها در شبکه نمایش خانگی شد و استفاده از عوامل غیرمتخصص را یکی از آسیب های موجود در این بخش دانست.

 

غفلت از کودکان در شبکه نمایش خانگی

محمدی با بیان اینکه باید برنامه ریزی دقیق برای شبکه نمایش خانگی داشته باشیم افزود: در شبکه نمایش خانگی از کودکان و نوجوانان غافل نشویم و بر اساس سنین مخاطبان باید کارهایی تولید و در شبکه نمایش خانگی عرضه شود.

به گفته وی، متاسفانه بعضا کارهای کارشناسی نشده در شبکه نمایش خانگی توزیع می شود.

تهیه کننده سریال بزنگاه یکی از مهمترین آسیب های شبکه نمایش خانگی را پدیده قاچاق دانست و یادآور شد: تولید کننده با انگیزه بالا یک اثر را تولید می کند که در نهایت این اثر در تهران بصورت قانونی تکثیر و به فروش می رسد و در شهرستان ها، نسخه ای از یک اثر به صورت غیر قانونی گپی و در یک شهرستان توزیع می شود.

محمدی با یادآوری اینکه شبکه نمایش خانگی تهدیدی برای تلویزیون محسوب نمی شود گفت: نمی توان جلوی گسترش بسترهای فرهنگی را گرفت؛ در روزگاری تلویزیون تنها دو شبکه داشت و امروز ۲۰ شبکه تلویزیونی داخلی در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

 

راه اندازی شبکه خصوصی مانع تولید سریال در شبکه نمایش خانگی نمی شود

تهیه کننده سریال خوش نشین ها گفت: راه اندازی شبکه های خصوصی دلیلی برای عدم تولید سریال در شبکه نمایش خانگی نیست و حتی اگر این شبکه ها هم راه اندازی شود باز هم سریال برای شبکه نمایش خانگی ساخته می شود.

محمدی ادامه داد: هریک از بسترهای تصویری، جایگاه خاص خود را دارد؛ برخی فیلم سینمایی را دوست دارند و در سالن سینما به تماشای یک اثر می نشینند و سالن های باکیفیت نیز در این میان در جذب بیشتر مردم به سینما اثرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: شرایط دشوار سینما رفتن، مخاطب را به شبکه نمایش خانگی سوق می دهد در صورتی که یک اثر سینمایی در گام نخست باید برای دیده شدن در سینما ساخته و در سالن ها به اکران عمومی برسد و نباید راه اندازی شبکه نمایش خانگی را در ریزش مخاطبان سینما موثر بدانیم.

نظر شما