شناسهٔ خبر: 9518 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث تمدید شد

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث از تمدید ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث تا 11 دی خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ هادی حجت امروز با اشاره به تاسیس دانشگاه قرآن و حدیث در سال ۷۸ اظهار کرد: این دانشگاه از مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی است که از سال ۷۸ با مجوز رسمی شورای عالی انقلاب فرهنگی، فعالیت آموزشی خود را در قالب دانشکده علوم حدیث آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه قرآن و حدیث دارای سه دانشکده فعال با عناوین «دانشکده علوم و معارف قرآن»، «دانشکده علوم و معارف حدیث» و «دانشکده علوم و معارف اسلامی» و نیز شعبه‌ای در تهران با عنوان «پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث» است.

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث عنوان داشت: ‌این دانشگاه در سه شهر قم، تهران و اصفهان فعالیت دارد و می‌توان این دانشگاه را از مراکز آموزش عالی منحصر به فرد در حوزه مباحث حدیثی به شمار آورد.

وی بسط و گسترش دانش‌های قرآنی و حدیثی، انسجام بخشیدن به آموزش‌های حدیثی، تربیت استادان و پژوهشگران علوم قرآن و حدیث، ایجاد ارتباط میان تحصیلات حوزوی و دانشگاهی در زمینه قرآن و حدیث را از جمله اهداف دانشگاه قرآن و حدیث ذکر کرد.

حجت از تمدید ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث تا ۱۱ دی خبر داد و افزود: این دانشگاه برای نخستین بار در مقطع کارشناسی (حضوری) از طریق پذیرش با سوابق تحصیلی بدون آزمون در پنج رشته تحصیلی اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: «علوم قرآن و حدیث»، «علوم حدیث»، «علوم و معارف قرآن»، «فقه و حقوق اسلامی» و «کلام اسلامی» رشته‌های در نظر گرفته شده برای این دانشگاه است.

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث ادامه داد: در این رشته‌ها در قالب دوره‌های حضوری ویژه خواهران پذیرش صورت می‌گیرد و این دوره از بهمن ماه سال جاری آغاز می‌شود.

وی عنوان داشت:‌ خواهران و برادران علاقه‌مند به دوره‌های مجازی نیز می‌توانند در رشته‌های «علوم حدیث» و «علوم و معارف قرآن» این دانشگاه شرکت کنند.

حجت با اشاره به امتیازات و اهداف تحصیل در دانشگاه قرآن و حدیث گفت: آشنایی با علوم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) دریافت مدرک رسمی کارشناسی مورد تایید وزارت علوم و استفاده از خدمات رفاهی و پژوهشی از جمله مزایای تحصیل در این دانشگاه است.

وی تاکید کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام باید به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به آدرس www.Sanjesh.org مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

نظر شما