شناسهٔ خبر: 9540 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مهلت ثبت‌نام تکمیل ظرفیت رشته‌های پیام‌نور و موسسات غیرانتفاعی امروز پایان می‌یابد

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مهلت ثبت‌نام تکمیل ظرفیت رشته‌های پیام‌نور و موسسات غیرانتفاعی ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه ۱۱ دی‌ماه پایان می‌یابد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با توجه به اینکه بعضی از مراکز واحدهای آموزشی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی پس از اعلام نتایج آزمون سراسری سال۱۳۹۲ برای رشته‌های تحصیلی که بر اساس سوابق تحصیلی گزینش آنها صورت گرفته است، علاوه بر ظرفیت‌های تکمیل نشده در برخی از کد رشته محل‌های قبلی و همچنین پذیرش دانشجو در بعضی از رشته‌های جدید، اعلام ظرفیت کرده‌اند لذا جدول کد رشته محل‌های مربوط از ساعت ۲۰ روز دوشنبه ۲۵ آذرماه ۱۳۹۲ بر روی سایت سازمان سجنش آموزش کشور قرار گرفت و ثبت‌نام برای پذیرش این دوره‌ها نیز از یکشنبه اول دی‌ماه از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد.

وی با بیان اینکه تا ساعت ۸ صبح امروز تعداد ۴۴هزار و ۳۴۱ نفر در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: مهلت ثبت‌نام برای پذیرش دراین دوره ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه ۱۱ دی‌ماه پایان می‌یابد.

توکلی اظهار داشت: داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۹۲ ثبت‌نام کرده‌اند، اعم از اینکه در جلسه آزمون حاضر بوده یا نتوانستند حضور یابند و همچنین متقاضیانی که در آزمون فوق ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در اطلاعیه‌ای که روز دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور www.sanjesh.org قرار گرفته و یا در نشریه پیک سنجش همان روز منتشر شده است و همچنین دفترچه راهنمای مربوط به پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی، حداکثر  ۵۰ کد رشته محل را از میان کد رشته محل‌های گروه آزمایش مربوط (یکی از گروه‌های آزمایشی ۵ گانه) انتخاب و کد رشته محل‌های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه مرتبط کنند.

به گفته مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، این داوطلبان پس از پرداخت وجه ثبت‌نام مربوط به مرحله تکمیل ظرفیت و ظرفیت‌های جدید به مبلغ ۳۵هزار ریال و از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

وی افزود: اگر داوطلبی ۵۰ کد رشته محل را منحصرا از یک گروه آزمایشی انتخاب کند، ضرورت دارد مبلغ ۳۵ هزار ریال به عنوان وجه ثبت نامی پرداخت کند.

بدیهی است در صورتی که تعدادی از کد رشته‌های گروه آموزشی هنر و زبان‌های خارجی و یا گروه هنر و یا زبان‌های خارجی را نیز علاوه بر کد رشته‌های محل‌های گروه آزمایشی اصلی (یکی از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی یا علوم تجربی یا علوم انسانی)انتخاب کنند ضرورت دارد بابت هر گروه آموزشی مبلغ ۳۵هزار ریال دیگر را از همین طریق پرداخت کنند و اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) را دریافت کنند.

توکلی گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت و ظرفیت‌های جدید دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی برای نیم سال دوم سال تحصیلی جاری در مجموع حدود ۲۷۰ هزار نفر است.

به گفته  وی،گزینش نهایی بر اساس سوابق تحصیلی و اولویت کد رشته محل‌های انتخابی داوطلبان و با رعایت تمام ضوابط و شرایط انجام می‌شود و فهرست اسامی قبول شدگان نهایی به گونه‌ای اعلام می‌شود که پذیرفته شدگان مذکور بتوانند در نیم سال دوم سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ ثبت‌نام و تحصیل کنند.

نظر شما