شناسهٔ خبر: 9634 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست تخصصی «آسیب شناسی آموزش هنرهای بومی ملی در دوره معاصر» برگزار می شود

نشست تخصصی ارائه يافته‏‌های طرح پژوهشی «آسیب شناسی آموزش هنرهای بومی ملی در دوره معاصر» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات؛ در این نشست که توسط گروه مطالعات هنر وادبيات پژوهشکده هنر و رسانه پژوهشگاه برگزار مي‌شود، دكتر مينا صدري، استادیار پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، مجري اين طرح به بررسي آسیب ‏شناسی آموزش هنرهای سنتی در دورۀ معاصر مي‌‏پردازد. مبناي نظري اين پژوهش رساله‏‌های آموزشي متعلق به قرون ۹ تا ۱۱ هجری است كه بر مبناي آن، اصول آموزش هنرهاي سنتي در گذشته و در دورۀ معاصر تحليل خواهد شد.

نظام آموزش و شیوه‏‌های تدریس هنرهاي سنتي در دوره‏‌هاي مختلف و چگونگی حفظ، گسترش و تکوین هنرهای سنتی با توجه به نظام مناسب براي آموزش اين هنرها، از مباحث اين نشست خواهد بود. همچنين ضمن ارائة يافته‏‌هاي پژوهش، نقاط ضعف موجود در عرصة آموزش هنرهاي سنتي در دوره معاصر شناسایی شده و براي رفع معضلات و چالش‏هاي پيش رو در زمينة آموزش هنرهاي بومي با تأكيد بر نگارگري، راهكارهاي پيشنهادي ارائه مي‌‏گردد.
اين نشست روز یکشنبه ۱۵ دی ماه ۱۳۹۲ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ به نشاني تهران، خيابان وليعصر (عج) پایين تر از ميدان وليعصر (عج) خيابان دمشق، شماره ۹، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار مي‌شود.

حضور دانشجويان، اساتيد و پژوهشگران علاقه مند در اين نشست آزاد  است.

نظر شما