شناسهٔ خبر: 9649 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جلسه فرجی دانا با معاونانش برای افزایش تعامل با مجلس

معاون پارلمانی وزارت علوم به جزئیات جلسه فرجی دانا با معاونان این وزارتخانه بعد از دریافت کارت زرد مجلس اشاره کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سعدالله نصیری قیداری در این باره گفت: فرجی دانا جلسه ای را با معاونان وزارت علوم به منظور افزایش تعامل با مجلس، همکاری با فراکسیون‎ها و کمیسیون‎ها برگزار کرد.

وی ادامه داد: راهبردهای لازم برای برنامه های کاری که وزیر علوم در زمان معرفی خود به مجلس ارائه کرده بود، در این جلسه اندیشیده و مقرر شد معاونتهای وزارت علوم وظایف خود را در رابطه با این برنامه ها احصا کنند و در بخشی از این وظایف که لازم است از نمایندگان کمک گرفته شود، همکاریها صورت گیرد.

به گفته معاون پارلمانی وزارت علوم، با نظر مجامع استانی جلسات مستمری هم در خصوص سند مبتنی بر آمایش سرزمین و تکمیل آن برگزار خواهد شد؛ از این هفته نیز جلسات مجامع استانی را آغاز خواهیم کرد و به این تصمیمات برای تکمیل آمایش سرزمینی از هفته های گذشته فکر شده بود.

نصیری قیداری خاطرنشان کرد: وزارت علوم برنامه کاری فشرده ای در کوتاه مدت یعنی در طول برنامه پنجم، در میان مدت که برنامه ششم توسعه است و در بلند مدت که افق ۱۴۰۴ را شامل می شود، برنامه هایی دارد؛ وزارتخانه در این راستا برنامه هایی را تدوین یا برنامه های پیشین را تکمیل می کند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توانند کمکهای شایانی داشته باشند.

این مقام مسئول وزارت علوم، تاکید کرد: تعامل مجلس شورای اسلامی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می تواند به این وزارتخانه در تدوین برنامه های ششم توسعه کمک کند.

وی در ادامه اضافه کرد: وزارت علوم در تلاش است از ورود به مباحث سیاسی به این وزارتخانه و تاثیرپذیری برنامه های کاری از مباحث و کشمکشهای سیاسی فاصله بگیرد.

نصیری قیداری از اقداماتی که در گذشته انجام شده یاد کرد و گفت: اقدامات بر زمین مانده هم کم نیست و وزارت علوم با تمام تلاش قصد دارد به این اهداف بپردازد.

معاون وزیر علوم با اشاره به دیگر تاکیدات فرجی دانا در جلسه با معاونانش، اظهار داشت: بخش دیگر از این جلسه درباره تذکرات شفاهی و کتبی نمایندگان بود که وزیر علوم تاکید کرد به این موارد در تمام معاونتهای وزارت علوم توجه بیشتری شود.

وی افزود: این توجه و تاکیدات به خصوص در معاونتهای آموزشی و دانشجویی که عمده تذکرات حول و حوش این دو معاونت بود باید جدی تر گرفته شود و از معاونان این دو حوزه خواسته شد در اولین فرصت به تمام درخواستها و تذکرات نمایندگان مجلس رسیدگی و پاسخ داده شود.

نظر شما