شناسهٔ خبر: 9664 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری سلسله نشست‌های بیداری اسلامی در 1000 پایگاه بسیج طلاب

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گفت‌: در بیش از هزار پایگاه بسیج طلاب حوزه‌های علمیه سطح کشور سلسله نشست‌های بیداری اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی، رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون با بیان این مطلب اظهار کرد: روحانیون بسیجی در عرصه‌های مختلف مانند راه‌اندازی پایگاه ائمه جمعه استان‌ها، سرکشی از خانواده‌های شهدا، دیدار با مدیران و حوزه‌های علمیه سطح کشور در راستای ارائه راهکا‌رهای نوین تبلیغی فعالیت‌های چشمگیری داشته و سعی دارند مانند همه اقشار بسیج در راه اعتلای فرهنگ بسیج و بسیجی قدم‌های خوبی را بردارند.

وی افزود: در بیش از هزار پایگاه بسیج طلاب حوزه‌های علمیه سطح کشور سلسله نشست‌های بیداری اسلامی، سبک زندگی و همچنین سیاست خارجی‌ برگزار می‌شود و همه طلاب بسیجی با حضور در این نشست‌ها با ارتقای سطح دانش خود در راستای پاسخگویی به شبهات جوانان و نوجوانان گام برمی‌دارند.

دوره‌هایی تخصصی تربیت مربی و کارشناس

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به اینکه این نشست‌ها با هدف گسترش معارف اسلامی ویژه دانشجویان و طلاب برگزار می‌شود اظهار کرد: این نشست‌ها به صورت ماهانه و دوره‌های دو روزه با موضوع «اسلام شناسی» برپا خواهد شد و در کنار این نشست‌ها  دوره‌های تخصصی تربیت مربی و کارشناس نیز وجود دارد که روحانیون بسیجی می‌توانند در آن شرکت کنند.

رئیس سازمان بسیج طلاب با بیان اینکه این سازمان در راستای محرومیت‌زدایی قدم‌های خوبی برداشته است خاطر نشان کرد: سازمان بسیج طلاب و روحانیون خدمت‌رسانی به محرومان را از اولویت‌های خود قرار داده و در همه ادوار اعزام گروه‌های جهادی یک طلبه بسیجی را نیز، جهت فعالیت‌های تبلیغی راهی مناطق روستایی و کم برخوردار می‌کند.

اعزام ۳۰۰ کاروان اختصاصی طلاب به مناطق محروم

حجت‌الاسلام رضایی تصریح کرد: طی یک‌سال گذشته ۳۰۰ کاروان اختصاصی طلاب خواهر و برادر بسیجی، با اعزام به مناطق محروم کشورمان، اردوهای جهادی بسیاری را در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و همچنین تبلیغی برگزار کردند و این قشر از بسیجیان تلاش دارند با فرهنگ‌سازی مناسب همه اقشار جامعه را جهت حضور در این اردوها ترغیب کنند.

وی با اشاره به حضور طلاب طی هشت سال دفاع مقدس و شهادت بیش از ۴ هزار طلبه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اظهار کرد: طلاب بسیجی حاضر در جنگ، علاوه بر مباحث رزمی، در امور تبلیغی و همچنین مسایل فرماندهی نیز فعالیت داشتند و این بسیجیان هرگاه در مسئله و موضوعی در کشور احساس خطر کنند بر اساس تکلیف و رسالتی که بر دوش دارند وارد میدان می‌شوند و از نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین ولی امر خود پاسداری می‌کنند.

نظر شما