شناسهٔ خبر: 9709 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

لاله افتخاری: حمایت جدی از عرصه گیم به عهده وزارت ارشاد و نهادهای فرهنگی است

افتخاری با بیان اینکه عرصه بازیهای رایانه ای می تواند در ترویج فرهنگ ایرانی- اسلامی نقش مهمی را ایفا کند ،گفت: وزارت ارشاد و نهادهای فرهنگی می بایست حمایت جدی از این بخش به عمل آورند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خبرگزاری شبستان؛ لاله افتخاری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت تولید بازی‌های رایانه‌ای مفید و ترویج بازی‌های پرتحرک در دیدار اخیر ایشان با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: شناسایی بازی های رایانه ای که از نظر فرهنگی با جامعه سازگار نیست، باید محور کاری شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد.

افتخاری به نقش مجلس در ترویج فرهنگ ایرانی- اسلامی اشاره کرد و افزود: در زمینه ضرورت افزایش بودجه بازی های رایانه ای مباحثی مطرح شده که مجلس باید در زمینه تصویب قوانین اقداماتی را انجام دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای غربی با تولید آثار متنوع در زمینه بازی های رایانه ای سعی در ترویج فرهنگ غربی در بین کشورهای اسلامی را دارند ،گفت: گیم ابزاری است که استکبار در عرصه جنگ نرم بر علیه کشورهای مستقل و اسلامی به کارگرفته است.

افتخاری به نقش تولیدکنندگان بازیهای رایانه ای اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به جایگاه گیم در گستره فرهنگ تولید کنندگان می توانند با ارایه آثار جذاب، تکینکی و متناسب با ارزشهای مورد احترام جامعه هجمه فرهنگی را خنثی کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به توفیق های بین المللی حاصل شده در عرصه گیم ایرانی اشاره کرد و ادامه داد: تلاش ها برای دستیابی به تولید و عرضه مطلوب در این عرصه می بایست تداوم یابد. بازیهای رایانه ای برای رقابت با تولیدات خارجی نیازمند حمایت جدی و سرمایه گذاری اساسی است.

نظر شما