شناسهٔ خبر: 9732 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جلد دوازدهم دائرةالمعارف قرآن در دست انتشار

مدیر گروه دائرةالمعارف‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن از در دست انتشار بودن جلد دوازدهم دائرةالمعارف قرآن خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی خراسانی، مدیر گروه دائرةالمعارف‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن از در دست انتشار بودن جلد دوازدهم دائرةالمعارف قرآن خبر داد و گفت: تاکنون ۱۱ جلد از این دائرةالمعارف منتشر شده و جلد ۱۲ آن اکنون در انتشارات بوستان کتاب است و ان شاء الله در نمایشگاه سال ۹۳ به علاقه‌مندان ارائه می‌‌شود.

خراسانی با بیان این‌که پروژه دائرةالمعارف قرآن کریم، بزرگترین پروژه قرآنی دائرةالمعارفی است که در جهان اسلام در حال انجام است، اظهار کرد: این دائرةالمعارف از استانداردهای دائرةالمعارفی تبعیت می‌کند و براساس نظام الفبایی، کار خود را پیش می‌برد.

وی ادامه داد: براساس سال‌ها تحقیق و پژوهش محققان این مرکز، در مجموع، ۳ هزار موضوع را در زمینه معارف قرآن، علوم قرآن و اعلام قرآن و در قالب یک مدخل گزینش و استخراج کرده‌ایم که حدود ۶۰۰ موضوع از این تعداد به مترادفات و موضوعات مرتبط ارجاع می‌شود و ۲ هزار و ۴۰۰ موضوع اصلی است که ذیل آن مقاله ارائه می‌شود.

مدیر گروه دائرةالمعارف‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن افزود: پیش‌بینی این است که بتوانیم این کار را در قالب ۳۰ جلد و در هر جلد ۷۵ مدخل و موضوع ارائه کنیم. جلدهای این کار برای دسترسی راحت‌تر در قطع وزیری چاپ می‌شود و متوسط هر مقاله ۴ هزار کلمه و هر جلد مشتمل بر ۱۰۰۰ صفحه است.

برچسب‌ها:

نظر شما