شناسهٔ خبر: 9747 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایران در رتبه علمی سوئد و روسیه را پشت سر گذاشت

رئیس مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری ISCگفت: با افزایش تعداد مقالات پژوهشگران ایرانی، رتبه علمی ایران از سه کشور سوئد، روسیه و ترکیه پیشی گرفت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ جعفر مهراد رئیس مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری ISC، با اعلام این خبر گفت: با افزایش تعداد مقالات پژوهشگران ایرانی، رتبه علمی ایران از سه کشور سوئد، روسیه و ترکیه پیشی گرفت.

وی افزود: در حالی که ایران رتبه اول منطقه و ۱۶ تولید علم جهان را در دست دارد،کشورهایی مانند روسیه، ترکیه و سوئد هرکدام به ترتیب با تولید ۳۱ هزار و ۴۲۵ مدرک، ۳۰ هزار و ۳۸۴ مدرک، ۲۹ هزار و ۳۹۶ مدرک و ۲۶ هزار و ۴۹۵ مدرک رتبه‌های ۱۹، ۲۰، ۱۸، ۱۷ تولید علم جهان را در اختیار دارند.

رئیس مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری ISC یادآور شد: در همین بازه زمانی یعنی ۲۰۱۳ میلادی از کشورهای در حال توسعه علمی تنها هندوستان، کره‌جنوبی، برزیل و تایوان نسبت به جمهوری اسلامی ایران پیشی دارند.

مهراد گفت: میزان تولیدات علمی هندوستان ۸۱ هزار و ۹۰۸ مدرک رتبه هفت جهان، کره‌جنوبی ۵۶ هزار و ۱۷۸ مدرک رتبه ۱۲ جهان، برزیل ۴۳ هزار و ۸۵۱ مدرک رتبه ۱۳ جهان و تایوان ۳۲ هزار و ۷۷۰ مدرک رتبه ۱۵ جهان را کسب کرده‌اند.

نظر شما