شناسهٔ خبر: 9751 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور : بودجه در جاهایی سبب توسعه کشور نمی‌شود

ستاری گفت: رقم قابل توجهی از بودجه در جاهایی خرج می‌شود که موجب توسعه کشور نمی‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در هم‌اندیشی دانشجویان ایرانی خارج از کشور، افزود: یکی از اهداف دولت این است که دانشجویان ایرانی خارج از کشور پس از تحصیل به ایران بازگشته و در خدمت مردم قرار گیرند.

ستاری اضافه کرد: من بعنوان معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور کاملاً در خدمت دانشجویان ایرانی خارج از کشور هستم و دولت علاقه دارد به هر شکلی در مورد مسائل مربوط به دانشجویان ایرانی خارج از کشور خدمت کرده و مشکلات آنان را برطرف کند.

وی خاطرنشان کرد: امسال توانسته‌ایم اعتبار و بودجه صندوق حمایت از پژوهشگران که زیرمجموعه این معاونت است را بالا ببریم تا بتوانیم در بخش پژوهش‌های بنیادی کار کنیم.

ستاری تصریح کرد: هدف ما این است که ارتباط با دانشجویان ایرانی خارج از کشور را مستحکم‌تر کنیم و این ارتباط را گسترش دهیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در ادامه اظهار داشت: کشور از لحاظ بودجه با مشکلات بسیاری روبرو است و اگر ساختار بودجه اجازه دهد مایل هستیم کمک‌های بسیاری به دانشجویان خارج از کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نحوه هزینه‌کردها درست نیست، گفت: رقم قابل توجهی از بودجه در جاهایی خرج می‌شود که موجب توسعه کشور نمی‌شود ولی به هر حال باید این مشکلات را که در بودجه وجود دارد برطرف کنیم.

ستاری در ادامه خاطرنشان کرد: دولت بدون مردم معنی ندارد و مردم در کنار شما دانشجویانی که در خارج از کشور هستید با ایده‌هایی که دارید باید دولت را کمک کنید.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به هم‌اندیشی دانشجویان ایرانی خارج از کشور اظهار داشت: دید ما نسبت به این همایش بسیار متفاوت است و امیدواریم این همایش مانند برخی از همایش‌ها که اثری ندارد نباشد.

ستاری خطاب به دانشجویان ایرانی خارج از کشور، ادامه داد: ما باید نحوه ارتباط گرفتن با یکدیگر را پیدا کنیم، در راستای ایجاد ساختار این ارتباط ما آماده هستیم تا به صورت ساختاری این رابطه را برقرار کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدوارم بتوانیم با ایجاد دفاتری توسط خود دانشجویان ایرانی خارج از کشور راهی پیدا کنیم که منجر به سوددهی به کشور شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به تحریم‌های دشمنان در بحث توسعه علم اضافه کرد: دولت به دنبال شکستن حصری است که موجب می‌شود مشکلات برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور در زمینه تبادل اطلاعات و دانش و مسائل دیگر کمتر شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: ما باید فضایی درست کنیم که دانشجویان بتوانند در داخل کشور تحصیل کنند و هدفمان به زور نگه داشتن آنها در کشور نباشد و اینکه این دانشجویان در هر کجای دنیا که هستند بتوانند برای کشور نتیجه‌بخش و مؤثر باشند.

نظر شما