شناسهٔ خبر: 9900 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایجاد بخش هماهنگی فعالیت‌های مشترک حوزه و دانشگاه در شورای تخصصی حوزوی

عضور شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در شورای تخصصی حوزوی بخشی تاسیس شده که هماهنگی بین فعالیت‌های مشترک حوزوی و دانشگاهی را بر عهده دارد و در این بخش اساتید مختلف حوزه و دانشگاه عضو هستند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ حجت‌الاسلام پارسانیا عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه ستاد راهبری نقشه علمی کشور گفت: سند نقشه جامع علمی کشور به‌عنوان قانون اساسی نظام علم و فناوری کشور، به تدریج و باتوجه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های کشور توسط ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور و با همکاری همه نهادها و دستگاه‌ها در حال اجرایی شدن است.

وی با اشاره به لزوم حفظ و تقویت میراث علمی حوزه و انتقال آن به نسل آینده، افزود: بخشی از نقشه جامع علمی کشور ناظر بر علوم انسانی است و بخش دیگری از آن نیز مربوط به تعاملی است که نظام آموزش عالی کشور باید با حوزه‌های علمیه داشته باشد.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: باید شورای تخصی حوزوی که زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی است، عهده‌دار ارتباط بیشتر بین حوزه‌های علمیه و شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

حجت‌الاسلام پارسا‌نیا با اشاره به مراحل تدوین نقشه جامع علمی کشور، گفت: شورای تخصصی حوزوی در تدوین نقشه جامع علمی کشور حضور فعالی داشت و دیدگاه حوزویان را به تدوین‌کنندگان نقشه جامع علمی کشور منتقل کرد.

وی افزود: شورای تخصصی حوزوی در کنار فعالیت‌های چندگانه‌ای که داشت، تعامل فعالی نیز در تدوین نقشه جامع علمی کشور در بخش علوم انسانی داشت و در دیگر بخش‌های نقشه هم پیشنهادهای خوبی ارائه داد.

رئیس پژوهشگاه معارج بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء، ادامه داد: اخیرا در شورای تخصصی حوزوی بخشی تاسیس شده که هماهنگی بین فعالیت‌های مشترک حوزوی و دانشگاهی را بر عهده دارد و در این بخش اساتید مختلف حوزه و دانشگاه عضو هستند.

 پارسانیا در پایان نیز گفت: نقشه جامع علمی کشور عرصه‌های مختلف معرفتی را پوشش می‌دهد، هم رابطه علم با حوزه فرهنگ و مبانی متافیزیکی و هم با قلمرو اقتصاد و زندگی اجتماعی در آن وجود دارد و این نقشه حرکت علمی ما را برای رسیدن به قدرت علمی جهانی محقق می‌کند.

نظر شما